אופטיבוס גייסה 12 מיליון דולר לפיתוח מערכת לתכנון תחבורה ציבורית

הגיוס הובל על ידי קרן הון-הסיכון פיטנגו, כשלצידה, בין היתר, וריזון ונצ'רס ומשקיעי מובילאיי ● הטכנולוגיה של החברה מתאימה את תכנון התחבורה הציבורית לשינויים בשטח

עמוס חג'אג', מייסד ומנכ"ל אופטיבוס. צילום: תמר מצפי

אופטיבוס (Optibus), המפתחת טכנולוגיה לתכנון ולהפעלה בזמן אמת של תחבורה ציבורית, הודיעה היום (ג') על גיוס של 12 מיליון דולר, במטרה להמשיך את פיתוח מערכת ההפעלה שלה לתחבורה העתידית בערים חכמות.

הגיוס הובל על ידי קרן הון-הסיכון פיטנגו, ובין המשתתפים בו היו גם וריזון ונצ'רס (Verizon Ventures), קרן ההשקעות של וריזון (Verizon), והמשקיע הבריטי סר רונלד כהן. אל הסיבוב הצטרפו משקיעי מובילאיי (Mobileye) ומשקיעים קיימים, בהובלת עידו גרינברג.

באופטיבוס אומרים שלמרות ההתקדמות הטכנולוגית העצומה, התחבורה הציבורית בעולם מתוכננת ברובה בצורה ידנית, סטטית וכזו שאינה רגישה לשינויים בשטח. הפלטפורמה שהחברה פיתחה, שכבר פועלת ביותר מ-200 ערים ברחבי העולם, מתאימה את תכנון התחבורה הציבורית לשינויים בשטח בכל רגע נתון. מערכות החברה אוספות נתונים על מכלול הגורמים שמשפיעים על התחבורה הציבורית – הן פנימיים, כגון משמרות נהגים ומצב הרכבים, והן חיצוניים, כגון מצב הכבישים והתנועה. זאת, בהתבסס על אלגוריתמים שמשתמשים בבינה מלאכותית ומערכות למידה עמוקה. בחברה טוענים כי המערכת שלה הופכת את התחבורה הציבורית למדויקת ונגישה יותר לנוסעים, תוך חסכון של עשרות מיליוני דולרים למפעילים.

"יותר ויותר ערים בעולם מונעות כניסת כלי רכב פרטיים ומעודדות שימוש בתחבורה ציבורית נקייה וחסכונית", אמר עמוס חג'אג', מייסד ומנכ"ל אופטיבוס. "התחבורה הציבורית בעולם כמעט ולא השתנתה בעשורים האחרונים, וחברות רבות בתחום פועלות באופן לא יעיל ואינן מספקות את השירות הנדרש לנוסעים. כדי להוות אלטרנטיבה לרכב פרטי, התחבורה הציבורית חייבת להתאים את עצמה לעידן המודרני, ופה הבשורה הגדולה שלנו".

הוא הוסיף כי "עם כניסתם לשימוש של כלי רכב חשמליים ואוטונומיים, האפשרויות החדשות לתחבורה שיתופית לפי דרישה ישנו את פני התחבורה הציבורית העירונית. המערכת של אופטיבוס מאפשרת למפעילים להתאים את עצמם לחידושים העתידיים ולהתחבר למערכת הפעלה משולבת לתחבורה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים