IFA 2017: לחיות את החיים הדיגיטליים שלנו קצת אחרת

עם רמקול חכם, אוזניות שמעדיפות לדבר מאשר להקשיב ומקרן לייזר עוצמתי במיוחד, תערוכת IFA מציגה עתיד שממש לא מתרכז בטלפונים בלבד, אלא בגישה אחרת לגמרי לחיים שונים משהכרנו

נגד כיוון השעון: Allure של הרמן קרדון; Home Assistant Pack של לנובו; האוזניות של JBL ;EH-LS100 של אפסון. צילום: יח"צ

תערוכת IFA 2017 אשר הגיעה ליומה השלישי הולכת ומצטיירת יותר ויותר כתערוכה של חפיצים.

לא שאין הכרזות על מכשירי טלפון חדשים של חברות גדולות יותר כמו LG וסוני (Sony), וגם של קטנות, כמו אלקטל (Alcatel) וזופו (Zopo), אבל יש גם המון הכרזות שמציגות אמצעים שיאפשרו לרוכשים העתידיים לחיות את החיים הדיגיטליים הנוכחיים שלנו קצת אחרת. וכן, גם בהיבטים הללו מתברר שמהר מאוד השוק יכול להיות קצת צפוף.

הרמקול של הרמן עושה Alexa

ראינו את זה קורה בתחום השעונים החכמים, וזה קורה עכשיו גם בסביבות הייצור של הרמקולים החכמים. יותר ויותר חברות מנסות לחדור לתחום הזה, ולא כולן נחשבות ליצרניות מסורתיות דווקא בתחום הזה. כך, לדוגמה, הרמן קרדון (Harman Kardon). היא אמנם מתמחה במוצרי אודיו, אבל עכשיו היא החליטה לחצות את הסף וגם להצטרף לגל של המציעות רמקול שהוא לא רק רמקול – אלא גם חכם.

Allure שלה מנסה לעשות את הקסם שלו עם Alexa, העוזרת החכמה של אמזון (Amazon). הוא מאפשר להתחבר לשירות באמצעות חיבור כפול ערוצים לאינטרנט תוך תמיכה בכל ה-20 אלף יכולות ופקודות שהעוזרת כבר יודעת להגיב להגייתן.

בתוך הרמקול, שמשדר את הקול שהוא פולט ב-360 מעלות יחד עם תאורה באותו רדיוס, יש ארבעה מיקרופונים רגישים במיוחד שמאפשרים לתת ל-Alexa את הפקודות גם ממרחק מה. יש גם אפשרות להזרים מהרמקול מוזיקה להתקנים ניידים אחרים באמצעות בלוטות'.

Allure יהיה זמין בחורף הקרוב תמורת 249.99 דולרים.

לנובו הצמידה את הרמקול לטאבלט

ללנובו (Lenovo) היה רעיון קצת אחר לגבי שימוש ברמקול חכם, וזה לא השימוש בעוזרת חכמה אחת – כי גם הוא משתמש ב-Alexa של אמזון – אלא דרך השימוש. במקרה שלה היא החליטה להצמיד אותו לתחנת עגינה שבתורה נצמדת ל-Tab 4, טאבלט המדיה המשפחתי החדש יחסית של החברה, שרק לאחרונה ממש הגיע לחנויות בארץ.

החברה קוראת לערכה הזו Home Assistant Pack, ומחברים אותה לטאבלט לחלון הממשק של העוזרת החכמה, ואם זה מזכיר במשהו את ה-Echo Show של אמזון עצמה, אז כנראה שלא בכדי.

הרמקול עצמו חזק למדי ומציע עוצמת 3 וואט בדומה לעוצמת הרמקולים שאמזון בחרה לשלב במוצריה, רק שבמקרה הזה אפשר גם להפעיל אפליקציות אנדרואיד במקביל ולנצל את הרמקול לתת להן פקודות. הערכה תעלה בפני עצמה 69.99 דולר, מעבר למחיר הטאבלט כמובן.

האוזניות של JBL באופן חופשי

קוראים להן אוזניות, אבל כפי שכבר ניתן היה לראות מדובר בדיבורית לכל דבר, כי למרות הגודל המזערי של Free לאוזניות החופשיות באמת של JBL יש גם מיקרופון. מדובר באוזניות שמתאימות את עצמן למגמה החדשה של התקנים שנכנסים לתוך האוזן, כשבכל אחת מהן יש רכיב שמקשר אותן לטלפון, כך שאין צורך בכבל  שיחבר בין הצדדים.

האוזניות הללו מציעות זמן עבודה רציף של ארבע שעות, והן מגיעות – איך לא – עם תיבת הטענה שיכולה לספק עוד חמישה מטענים מלאים – כלומר 20 שעות – כשכל הטענה נמשכת רבע שעה בלבד, בתיאוריה.

אם רוצים יותר, ואם יותר מעוניינים בדיבורית מאשר באוזניות, אפשר להשתמש בכל אחת באופן נפרד. הן מגיעות בצבע שחור ולבן והן כבר עולות 149.95 דולרים בהזמנה מוקדמת. ההשקה בפועל מתוכננת לאמצע נובמבר.

תמונה שמוקרנת עם מחשבה לטווח קצר

תקרינו את מקרן הלייזר הראשון שיכול להקרין אל הקיר תמונות ענק גם ממרחק קצר מאוד, פתרון שמציעה אפסון (Epson) עבור אלו שלא רוצים לרכוש טלוויזיית ענק, אבל רוצים את הענק בכל זאת בתמונה שלה, ובאיכות FHD.

את ה-EH-LS100 אפשר למקם במרחק של 6 ס"מ בלבד ממשטח התצוגה, אבל זה לא מונע ממנו להציג תמונה בגודל שנע בין  70 עד 130אינץ'. המקרן מצויד בקישוריות Wi-Fi, מתאם רשת את'רנט ביתית רגילה ויש לו גם שלוש כניסות HDMI, אחת מהן תומכת ב-MHL, שמאפשרות לחבר קופסאות טלוויזיה וגם קונסולות משחק.

המקרן משתמש בטכנולוגיית 3LCD עם תפוקה זהה של אור לבן וצבעוני בעוצמה של 4,000 לומנס, מציע יחס ניגודיות של 2,500,000:1 ומקור התאורה יכול להחזיק מעמד עד 10 שנים. יש גם אפליקציה לשלוט בו דרך הטלפון. המחיר טרם פורסם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים