הסוף לשליח הפיצה? דומינו'ס בוחנת שירות רכבים אוטונומיים

החברה תבצע ניסוי, בשיתוף פורד, שבו הלקוחות יקבלו את הפיצה מבלי מעורבות אדם ● אלא שבמקום שהפיצה תגיע עד הדלת - הם יצטרכו לקחת אותה מהרכב עצמו

עם שליח או בלעדיו - הפיצה תגיע בסופו של דבר. אילוסטרציה: BigStock

האם שליח הפיצה יהיה אחד התפקידים שייעלמו במסגרת המהפכה הטכנולוגית שאנחנו חווים? דומינו'ס פיצה (Domino's Pizza) עושה צעד בכיוון ותחל בקרוב לבחון משלוח פיצות ברכבים אוטונומיים. הפיילוט יבוצע באן ארבור, מישיגן, במשותף עם פורד (Ford).

במקום לחכות לשליח הפיצה, המזמינים המשתתפים בפיילוט, שיתקיים בשבועות הקרובים, יחכו לרכב האוטונומי של דומינו'ס ופורד, שיגיע ויספק להם את הפיצה. הרכב שיביא את הפיצות – עם תוספות או בלעדיהן – הוא הפיוז'ן ההיברידי של פורד, שכולל את כל מה שצריך רכב אוטונומי לצורך העניין: מצלמות, חיישנים, רדאר ומערכת לזיהוי אור ותנועה (LIDAR).

עם זאת, בינתיים ינהג בכל רכב עובד של פורד, כי המטרה העיקרית של הניסוי היא לבדוק את התגובה של הלקוחות. אולם, בסופו של דבר הכוונה היא לבדוק את הכדאיות של משלוח ללא נהג או שליח כלל.

שריף מראקבי, סגן נשיא פורד לרכבים אוטונומיים, כתב בפוסט כי "נבחן את התגובה של הלקוחות לניסוי, שבמסגרתו הם יצטרכו לבוא במגע עם רכב ללא נהג במקום עם שליח אנושי. הם יצטרכו לצאת ולהגיע אל המכונית במקום רק לגשת לדלת". לבד מהיציאה החוצה, כדי לקבל את הפיצה יצטרכו הלקוחות להקיש את ארבע הספרות האחרונות של מספר הטלפון שלהם על מסך מגע.

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שבה דומינו'ס בוחנת משלוחים ללא מעורבות אדם. באחרונה היא הכריזה כי תבחן משלוחי פיצות על ידי רובוטים באוסטרליה ובגרמניה, כמו גם על שותפויות עם מספר סטארט-אפים.

נשארה רק שאלה אחת: האם הרכבים האוטונומיים יחסכו לנו תשלום טיפ?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים