האם לוף יעזור לאמזון לכבוש את שוק המזון?

אמזון מתכוננת לשווק בארצות הברית ארוחות מוכנות שאינן זקוקות לקירור - מעין מזון משומר● טכנולוגיה שהיא מפתחת תאפשר לה למכור את המזון ● האם כך היא תצליח לכבוש את שוק האוכל?

אמזון. צילום: BigStock

ענקית הקמעונות אמזון (Amazon) מתיימרת לשלוט על שגרת הקניות של האמריקנים, ובכלל בעולם – החל במוצרי אלקטרוניקה, המשך בביגוד ובאקססוריז וכלה בתכשירי קוסמטיקה. אך מכיוון שהצרכנים עדיין לא רוכשים את כל מלאי המזון שלהם דרך AmazonFresh – אתר הסופרמרקט שלה – אמזון מחפשת להשיג את יעדה בדרכים נוספות. אחת מהן היא הבאת "טכנולוגיה" צבאית ישנה אל העולם המודרני. לדברי רויטרס (Reuters), אמזון בוחנת כעת יצירת מזון מוכן לאכילה שאינו דורש קירור. או, בקיצור, לוף להמונים.

האוכל מהסוג הזה – שמכונה MRE (ר"ת Meal ready to eat), או "ארוחה מוכנה לאכילה" – הוא מזון של חיילים בתרגיל או כזה שמטיילים לוקחים איתם לטרקים ארוכים במיוחד, וזהו אוכל שבוודאי מוכר לנו, הישראלים. ארוחות שכאלה נועדו להישרדות ולתנאי שטח, ולכן הן לא צריכות להיות בקירור ולא מתקלקלות במהרה.

האטרקציה: מזון עמיד וטעים שייראה טוב?

אמזון מתכננת לייצר כמויות גדולות של מאכלים כמו תבשילי בקר ופריטטות ירקות, ולהציע אותם כתחליף לארוחות שניתן לקחת אתכם לדרכים. משום מה, היא מקווה שהאסטרטגיה הזו תשיג לה את אותה דריסת רגל שהיא כה כמהה אליה בעולם מצרכי המזון.

בכוונת הענקית למכור את האוכל המוכן הזה, שאמור לצאת לשוק בשנה הבאה, באמצעות AmazonFresh, ולמרות הביטוי Fresh בפועל המזון לא יהיה בהכרח טרי באופן שבו הצרכנים רגילים לחשוב על מוצרים טריים. הטכנולוגיה החדשה תאפשר לדלג על שלב הבישול הארוך ובמקום זאת תעשה שימוש במיקרוגל בכדי לגבור על חיידקים, בתהליך שנקרא "סטריליזציה תרמית בסיוע מיקרוגל", או, בראשי תיבות, MATS.

לא ברור אם ההכנה והאריזה כוללים חומרים משמרים, אבל לפי ההסברים, הודות לתהליך הכנה קנייני, המזון הזה יוכל לשרוד עד שנה. אולם, שלא כמו במקרה הקלאסי של MRE, המזון של אמזון ישמור על הטקסטורה והצורה שלו וגם על הטעם, ולא ייראה בסופו של דבר כגוש בלתי מזוהה ספוג ברוטב. כך לפחות טוענת הענקית.

בעידן שבו בריאות וטריות, כמו גם אכילה אקולוגית, מושכלת ומוקפדת, הולכים ותפוסים את הציבור, לא כולם משוכנעים שהרעיון יתפוס, במיוחד לא תחת המטרייה של AmazonFresh. "אני מבין מדוע מערכות עיבוד מזון חדשות שמגדילות את חיי המדף עשויות להיות טובות בעבור אמזון", אמר בנטלי הול, מנכ"ל חברת המזון הטרי האמריקנית Good Eggs, "אבל מתקשה לראות איך הפתרון הזה מספק מענה לצרכן אמיתי שרוצה או צריך ארוחות טריות מוכנות".

האם אוכל משומר יהווה אטרקציה בעבור ציבור צרכני המזון של ימינו? ניאלץ להמתין שהארוחות יגיעו ל-AmazonFresh ב-2018 בכדי לגלות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים