בקרוב באינסטגרם: סימון פוסטים ממומנים של סלבס

הרשת החברתית המצולמת בוחנת דרך חדשה לאפשר למפורסמים ומשפיעים לסמן את ההודעות הממומנות שלהם, במעין אקט גילוי נאות שכזה ●התכונה החדשה נמצאת בינתיים בבדיקה צרה בלבד

מפורסם ומסומן. צילום אילוסטרציה: Iqoncept, BigStock

הרשת החברתית אינסטגרם (Instagram), המתגאה ביותר כיום ביותר מ-700 מיליון משתמשים פעילים חודשיים, בוחנת תבנית סטנדרטית שצריכה להבהיר לכולם כאשר מפרסם מעלה פוסט ממומן.

אלפי משווקים משתמשים ברשת החברתית בכלל, ובאינסטגרם בפרט, על מנת לשווק את החברות העבודות איתם. חנויות רבות ושירותים שונים מפרסמים את מרכולתם על ידי העלאת תמונות והפניית הלקוחות לאתרים הרלוונטיים לרכישה. אבל התכונה החדשה לא נועדה בעבור המקרים הללו, או לצורך מודעות שעסקים קונים ישירות מאינסטגרם, אלא בעבור שיווק עקיף באמצעות מה שמוגדר כגורמים "משפיעים". במקרים הללו משלמים המותגים לסלבריטאים ומפורסמים מתחומים שונים, שאחריהם עוקבים אלפי, מאות-אלפי ואף מיליוני משתמשים, בכדי לקדם את המוצרים שלהם. זו דרך פרסום שנחשבת כיום לגיטימית ושבה מעוניינות כל החברות הגדולות, אבל היא גם יוצרת שאלות סביב נושאי הגילוי הנאות והשקיפות.

חובה לחשוף פוסטים ממומנים בבירור ובצורה בולטת

למעשה, ועדת הסחר הפדראלית האמריקנית (Federal Trade Commission) שלחה לאחרונה מכתבים ליותר מ-90 "משפיעים" ויידעה אותם על כך שהם צריכים לחשוף את הפוסטים הממומנים שלהם "בבירור ובצורה בולטת". משמעות הדברים היא שאסור להסתיר את הגילוי תחת כפתור "יותר", או להשתמש בשפה מעורפלת כמו "תודה ל[שם המותג]!"

צ'רלס פורץ', מנהל תכניות יצירתיות באינסטגרם, אמר ל-Tech Crunch שרוב המשפיעים והמפרסמים דווקא מחפשים דרך ברורה ופשוטה לעשות את הגילוי הנאות הזה. "אנשים בונים עסקים מדהימים באינסטגרם בכל העולם, בכל קנה מידה", אמר פורץ', "המשתמשים האלו מחפשים דרכים להיות סופר-שקופים עם עוקביהם כאשר יש להם שותפות", הוא הבהיר.

התכונה החדשה, שאמורה לספק ל"משפיעים" אמצעי לתייג את המותג כנותן החסות בעבור הפרסום שלהם, משיגה שני דברים: ראשית, פירוש הדבר שהפוסטים יכללו הודעת "שותפות בתשלום", כשגילויים אלה יכולים להופיע גם ב-Instagram Stories. זו אמנם לא תהיה כרזה ענקית המזהירה משתמשים שהם ניצבים בפני מודעה, אבל השפה הפשוטה והמיקום יקשו עליהם להחמיץ את המידע. שנית, פירוש ההתוויה הזו היא שהמפרסם יקבל גישה אוטומטית לאותם נתונים ש"המשפיע" מקבל על הפוסט (חשיפה, מעורבות, לייקים ועוד) ושהנתונים יופיעו באותה מרכז השליטה של הבעלים של אינסטה, פייסבוק (​​Facebook), כמו שאר נתוני הפרסום שלהם.

אינסטגרם בוחנת כעת את הכלי החדש הזה מול משתמשים נבחרים, אבל עוד לא ידוע אם בסופו של דבר החברה תדרוש מכולם להשתמש בתגים שכאלה כאשר הם מפעילים תוכן ממומן. "אנחנו עדיין בשלב הראשון עכשיו", אמר פורץ' והבהיר כי "המטרה היא קודם כל לחנך אנשים ושתיים – לקבל המון פידבקים…" פורץ' מבטיח כי בעתיד, אם וכשהתכונה תפעל אצל כולם, תהיה גם אכיפה ליישומה על ידי משפיעים שמפרסמים באופן לא שקוף, אבל אמר כי קודם לכן אינסטגרם רוצה לקבל משוב וללמוד איך כולם (משתמשים, משפיעים ומממנים) מגיבים לחידוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים