פיטורי עיתונאים בהפינגטון פוסט עקב סגירת עסקת וריזון-יאהו

בעקבות סיום הליך הרכישה שבצעה ענקית הטלקומוניקציה השבוע, ועוד בטרם יבשה הדיו על המסמכים, פוטרו 39 מכתבי העיתון, כולל זוכה פרס פוליצר ● העסקה נסגרה על סכום של 4.48 מיליארד דולר ובמסגרתה תסיים את עבודתה מנכ"לית יאהו

וריזון ממזגת את AOL ויאהו

ההפינגטון פוסט (HuffPost) – עיתון מקוון, אתר חדשות ובלוג אמריקני – פיטר ביום ד' 39 עיתונאים, כחלק מרכישתה של חברת וריזון (Verizon) את יאהו (Yahoo), כך על פי האיגוד המייצג את אנשי המערכת של האתר.

אחד מהמפוטרים הוא הכתב הצבאי הבכיר לשעבר, דוד ווד, היחיד מכתבי ההפינגטון שזכה בפרס פוליצר. הפרס ניתן ל-ווד בשנת 2012 על סדרת מולטימדיה שיצר ושעסקה בוותיקי צבא.

הקיצוצים הם חלק ממה שצפוי להיות צמצום בהקיף של 15 אחוזים במספר העובדים הכולל ביאהו ו-AOL,  שבבעלות וריזון, ושהתמזגו ביום ג', עם השלמת המכירה בסכום סופי שעומד על 4.48 מיליארדי דולרים. בסך הכל צפויים כ-2,000 עובדי יאהו ו-AOL לאבד את מקום עבודתם כעת, כש-וריזון מקצצת הוצאות ומבטלת עמדות חופפות עקב המיזוג.

קבוצת בת חדשה בשם Oath

כלל נכסיה של יאהו ישולבו עם יותר מ-50 מותגי מדיה וטכנולוגיה של AOL – שכוללים גם את ההפינגטון פוסט – תחת חברה בת חדשה המכונה Oath, שבראשה יעמוד טים ארמסטרונג, מנכ"ל AOL לשעבר. כעת יכללו תחת Oath גם יאהו ספורט (Yahoo Sports), יאהו פיננסים (Yahoo Finance), אתר AOL.com, טאמבלר (Tumblr), ה-Yahoo Mail ונכסים אחרים.

חברי האיגוד אשר פוטרו מההפינגטון "יקבלו חבילה פיצויים קולקטיביים הכוללת משכורת של חודשיים ועוד שבוע של תשלום בעבור כל שנת שירות, והמשך הטבות בריאותיות לכל התקופה", כך בישרה גילדת הסופרים של אמריקה המזרחית (Guild of America East) בהצהרה לתקשורת.

על אף גובה ערך הנכסים באחזקותיה של וריזון, אנליסטים אמרו כי פיטורי העובדים הם מהלך בלתי נמנע בסוג זה של מיזוג. "אני יכולה רק לדמיין שהם הרגישו שיש להם סט כפול של כישרונות ושהם צריכים לעשות קיצוצים למטרות כלכליות", אמרה סוזן ביידל, אנליסטית בכירה בפורסטר (Forrester).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים