פייסבוק סוגרת אולפן מציאות מדומה של אוקולוס

חברת ה-VR, שמנוהלת על ידי הרשת החברתית הגדולה בעולם, משנה כיוון עסקי, אבל נשארת באותו התחום ● כעת, במקום לייצר תוכן לבדה היא תסייע ליוצרים רבים אחרים

ברנדן אירייבה מאוקולוס עוזב את פייסבוק

פייסבוק (Facebook), הבעלים של חברת המציאות המדומה אוקולוס (Oculus), החליטה על סגירת The Oculus Story Studio – האולפן שלה בקליפורניה, שנועד להפוך סרטים ותוכן וידיאו אחר שמותאם לקסדת המציאות הווירטואלית של החברה – מה שמכונה VR-ready.

ה-Oculus Story Studio כבר לא ייצר חומרים משלו, אלא מעכשיו הוא יעזור לאחרים ליצור תוכן מציאות מדומה. האולפן זכה בעבר במספר פרסים על סרטי מציאות מדומה מקוריים, שאחד מהם – ששמו הנרי ושעסק במסיבת יום הולדת של קיפוד – זכה בפרס האמי.

האולפן נסגר זמן קצר לאחר שמייסד אוקולוס, פאלמר לאקי, עזב את החברה. פייסבוק לא גילתה מדוע לאקי כבר לא בחברה, אבל עזיבתו באה זמן קצר לאחר שאוקולוס הפסידה בתביעה משפטית בסך חצי מיליארד דולר נגד חברת המדיה Zenimax, שטענה שהיא גנבה סודות מסחריים.

החברה מעדיפה לעבוד עם יוצרים רבים

אוקולוס הקימה קרן בהיקף של 50 מיליון דולר בכדי לממן תוכן שאינו משחקי. לדבריה, משמעות סגירת האולפן אינה שהיא נוטשת את תחום הסרטים בכלל וסרטי ה-VR בפרט. "אנחנו עדיין מחויבים לחלוטין להגדלת סרטי ה-VR ומערכת האקולוגית היצירתית של התוכן", כתב בבלוג החברה ג'ייסון רובין, סגן נשיא אוקולוס לתחום התוכן.

לפי הסבריו של רובין, החברה החליטה שתרוויח השפעה גדולה יותר אם תקדיש את עצמה לסייע למספר הולך וגדל של יוצרי סרטים ומפתחים שמעוניינים ליצור אומנות מציאות מדומה, במקום לבזבז כסף על יצירה משלה. בסך הכול, כתב, השקיעה אוקולוס 250 מיליון דולר בכדי לסייע ליוצרי סרטים, ליצרני משחקים ולמפתחים לייצר תוכן VR-ready.

חטיבת אוקולוס של פייסבוק תמשיך גם בפיתוח תוכנה וחומרה, בכדי לעזור ליוצרים שעובדים עם מציאות מדומה, הודיע רובין. הוא הוסיף שצוות העובדים באולפן שנסגר יוכל לפנות למשרות אחרות בפייסבוק או לחפש עבודה במקום אחר.

חילופי עובדים כפויים או כחלק משינוי אסטרטגיה ארגונית?

זהו אינו השינוי היחיד בחברה, שנרכשה על ידי פייסבוק ב-2014 ועוברת בחודשים האחרונים מבצע לרענון עמדות של בכירים, שבמהלכו עברו רבים מעובדיה הבולטים מתפקידם או אפילו עזבו את חברת המציאות הווירטואלית.

נקודת השקה ישראלית מוסיפה אף היא לטלטלות בחברה: באחרונה דווח שדב כץ, מי שהיה ראש מחלקת הראייה הממוחשבת באוקולוס, נפרד מתפקידו והוחלף בחודש שעבר על ידי אמיר פרנקל. יצוין שכץ לא הוחלף רק כחלק מהשינויים הטקטיים בחברה, אלא גם בשל מעורבותו בשערוריית מין מאוד לא מחמיאה.

השינויים הללו הם חלק מהבנייה ארגונית וקונספטואלית-עסקית חדשה, שתתאים יותר לפעולה תחת החברה האם הדומיננטית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים