יו"ר ה-FCC חשף את תכניתו לחסל את תקנות ניטרליות הרשת

ראש ועדת התקשורת הפדרלית של ארצות הברית, מציע לבטל את החקיקה בנוגע לניטרליות שהתקבלה בתקופת אובמה ● ביטול התקנות עתיד לשנות את כללי המשחק של האינטרנט, וזאת בהנחה שיעבור בוועדה עצמה

אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC. צילום: טוויטר

אג'יט פאי, יו"ר ועדת התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC (ר"ת Federal Communications Commission), אמר אתמול (ד') כי הוא מכריז רשמית על הצעה "להחזיר לאחור את המשטר המסיבי של תקנות האינטרנט", שהתקבלו תחת ממשל אובמה, כך לפי הודעת אימייל רשמית ששלחה הוועדה.

לדבריה "הדבר יושג באמצעות הליך חקיקה פתוח ושקוף, בכדי לשנות את מדיניות היד הכבדה" בתקנות, המסווגות את שירות האינטרנט יותר כשירות ציבורי.

במהלך נאום שנשא במוזיאון היסטוריה ניוזיאום שבוושינגטון, אמר פאי כי הוא מתכנן להשיב את הסמכות השיפוטית בנושא ספקיות הפס הרחב בחזרה לידי ועדת הסחר הפדרלית, ה-FTC (ר"ת Federal Trade Commission), סוכנות שמבקרי התכנית טוענים כי אינה ערוכה לטפל בדברים.

במקור עברו התקנות תחת היו"ר הדמוקרט הקודם של הוועדה, טום וילר. כללי ניטרליות הרשת – המכונים באופן רשמי יותר 'סדר האינטרנט הפתוח של 2015' – הם הגבלות שנקבעו לספקיות שירותי אינטרנט (ISPs) מפני מתן עדיפות לסוגים מסוימים של תעבורת אינטרנט ובמקביל לקיפוחם אחרים. במלים אחרות, הכללים אוסרים על ספקיות פס רחב את העדפת שירותיהן על חשבון מתחרותיהן.

התקנות מפריעות לתחרות בשוק

לטענת וילר ומצדדי התקנות, היו אלו מכוונות באופן כללי לצורך יצירת "מגרש משחקים" הוגן בעבור חברות באינטרנט. אלא שבעת קבלתם קוממו הכללים הרגולטוריים הללו רבים, שטענו כי התקנות מפריעות לתחרות בשוק וכובלות את ידיהן של חברות הפס הרחב, שעכשיו, לאחר הבשורה הרשמית של היו"ר, שיבחו את הצעתו של פאי.

בין המשבחות הייתה למשל ענקית התקשורת AT&T, שפרסמה פוסט בבלוג החברה ובו כתבה: "אנו מריעים ליוזמה של יו"ר ה-FCC להסיר את הענן הרגולטורי המחניק הזה שחנה מעל האינטרנט".

החברה הוסיפה ואמרה כי בעקבות השינוי "לעסקים גדולים וקטנים תהיה דרך ברורה בהרבה להשקיע יותר בתשתית הפס הרחב שלנו תחת הנהגתו של היו"ר". החברה מסרה גם כי למרות השינויים המוצעים, AT&T "ממשיכה לתמוך בעקרונות היסוד של ניטרליות הרשת".

החניקו השקעות וחדשנות פס רחב

יש לציין כי פאי לא השתמש מפורשות בביטוי 'ניטרליות הרשת' ולו פעם אחת במהלך דבריו, ובחר להתייחס לעקרונות כאל 'אינטרנט פתוח'. חברות התקשורת ורפובליקנים מה-FCC טענו כי ניטרליות הרשת היא דוגמה לאופן שבו הממשלה מרחיבה מדי את גבולות הסמכות שלה עם תקנות מכבידות וזאת לצורך החנקת השקעות וחדשנות פס רחב.

גם חברי קונגרס רפובליקנים הביעו שמחה על התכנית של פאי לביטול התקנות. בהצהרה משותפת שגיבשו כמה מהם נכתב: "כבר מזמן אמרנו כי הטלת עידן מדכא, עם מבנה רגולטורי של תקנות בסגנון השירות הציבורי, על האינטרנט הייתה גישה שגויה, ואנו מריעים למאמצים של היו"ר פאי לבטל את התקנות המוטעות. צרכנים רוצים אינטרנט פתוח שאינו מפלה בתוכן ושמגן על חופש הדיבור ועל פרטיות הצרכן".

"עכשיו הזמן בעבור הרפובליקנים והדמוקרטים, ספקיות שירותי האינטרנט, ספקיות הקצה וקהילת האינטרנט בכללותה להתאחד ולפעול לקראת פתרון חקיקה שמתעדף את הצרכנים ואת העתיד של האינטרנט", הם הוסיפו וכתבו בהצהרתם.

פאי כמו טראמפ – דוגל בעקרונות מרכזיים של שוק חופשי

ביטול התקנות הוא צעד שמאחוריו עומד בגאון הנשיא דונלד טארמפ, שמינה את פאי – הדוגל בעקרונות מרכזיים של שוק חופשי ומינימום התערבות רגולטורית – לתפקיד יו"ר ה-FCC , לאחר שכשהיה חבר מועצת ה-FCC הצביע נגד חוקי הניטרליות ברשת, שאותם קידמו בזמנו וילר ואובמה.

בכלל, מאז מינויו לתפקיד ראש הנציבות אותת פאי שבכוונתו לבטל, או לכל הפחות שלא לאכוף, חוקים להגנת הצרכן שמקורם בתקופת שלטון אובמה, ובין אלו נכללו גם תקנות ניטרליות הרשת הקונטרוברסליות.

ה-FCC תשחרר את הטקסט המלא של "ההודעה על הצעת החוק" בנושא ניטרליות הרשת היום (ה'), וההצבעה עליו תתקיים ב-18 במאי בפגישה פתוחה של ה-FCC.

אם הצעת החוק תעבור, יוכל הציבור בדיעבד להגיש הערות על ההצעה.

סקר משנת 2014 (טרם קבלת התקנות), שנערך על ידי המרכז לתקשורת פוליטית של אוניברסיטת דלאוור (University of Delaware's Center for Political Communication), מצא כי 81% מהצרכנים האמריקנים תמכו בתקנות ניטרליות הרשת באותם ימים. אבל מה חושב או רוצה כעת הציבור האמריקני שבחר בטראמפ?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים