דו"ח ה-OECD: כ-20% מכל הסמארטפונים בעולם – מזויפים

הנתונים מראים על עלייה ניכרת במספר מוצרי ה-ICT המזויפים ל-6.5% מהם ● עוד בין המוצרים הפופולריים לזיוף: משחקי וידיאו, מטענים לסמארטפונים, סוללות, כרטיסי זיכרון ונגני מוזיקה

תעשיית הזיופים מזנקת. אילוסטרציה: BigStock

כמעט 20% מהמכשירים הניידים הנמכרים ברחבי העולם הם מזויפים – כך עולה מדו"ח שפרסם באחרונה ה-OECD. עוד עולה מהמסמך כי 25% ממשחקי הווידיאו הנמכרים – אף הם לא מקוריים.

הדו"ח, שנכתב תחת הכותרת Trade in Counterfeit ICT Goods לקראת כנס אנטי שחיתות ויושרה של ארגון המדינות המפותחות, שהתקיים באחרונה, מעלה מגמה ברורה בנושא. כך, גם מטענים לסמארטפונים, סוללות, כרטיסי זיכרון ונגני מוזיקה הפכו ליעד אטרקטיבי לזיוף.

בממוצע, 6.5% ממוצרי ה-ICT הם מזויפים, נכתב בדו"ח. מדובר בעלייה ניכרת לעומת ההשוואה הקודמת – דו"ח שחיבר ה-OECD בשנה שעברה העלה ממוצע של 2.5%.

לפי הנתונים, היקף הסחר במוצרי ICT מזויפים נאמד ב-143 מיליארד דולר – נכון ל-2013, שעליה מתבססים המחברים. הנתונים מתבססים על כחצי מיליון מקרים שבהם הוחרמו ונתפסו מוצרים ברשויות המכס בשנים 2013-2011, מכאן שייתכן שהמספרים האמיתיים אף גבוהים יותר. היקף היצוא העולמי של מוצרי ICT עומד על 1.6 טריליון דולר.

מקור הזיופים המוביל בעולם הוא סין. הנפגעות העיקריות הן חברות אמריקניות – כ-43% מהסחורות הטכנולוגיות המזויפות שנתפסו מפרות את זכויות הקניין שלהן.

עוד עולה מהדו"ח כי כמעט שני שלישים מהמוצרים המזויפים נשלחים על ידי חברות שליחויות ושירותי הדואר. נתון זה מקשה על הליך הזיהוי של המוצרים המדוברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים