טכנולוגיה ואומנות נפגשו בדליית אל כרמל

חברי פורום C3 של אנשים ומחשבים יצאו לסיור ביישוב, שמעו דברים מעניינים על האינטרנט של הדברים ועל הדרך שבה הוא יכול לסייע לפתרון הבעיות שנובעות ממגמת העיור המואצת ● לאחר מכן הם עברו סדנת ציור

חברי פורום C3 עם היצירות שציירו. צילום: גיל אור נר

טכנולוגיה וציור – על קן ציור ובקנבס – נראים לכאורה דברים לא קשורים. אלא שביום של הרצאות טכנולוגיות ובסופן סדנת ציור שקיים פורום המנכ"לים והמנמ"רים C3 מבית אנשים ומחשבים אתמול (ד') בדליית אל כרמל – התברר שהטענה הזאת לאו דווקא נכונה.

משתתפי הפורום עלו על הכרמל בהזמנת Triple T, ושמעו הרצאות על האינטרנט של הדברים ועל האופן שבו הוא משפיע על הבתים, הערים וסביבות העבודה שלנו, כמו גם הדרך הבטוחה מהענן לחדר הישיבות והקשר שבין IT לאומנות. לאחר מכן התקיימה סדנה בשם "מוציאים אל הבד את הכישרון", שהעבירו האמן סאלח אלקרא ומנכ"ל Triple T, עופר עוז.

כמו כן, דיבר באירוע ראש המועצה המקומית דליית אל כרמל, רפיק חלבי, שציין כי המועצה נמצאת בימים אלה בתהליך של קליטת ושדרוג מערכות טכנולוגיות. הוא אף ציין כי אחת הבעיות בחברה הדרוזית היא שילוב הנשים בעבודה, וכי 100% ממשרות הניהול שאייש מאז כניסתו לתפקיד היו של נשים. לסיום היום סעדו האורחים ארוחת צהרים אותנטית דרוזית.

עופר עוז, מנכ"ל Triple T. צילום: ניב קנטור

עופר עוז, מנכ"ל Triple T. צילום: ניב קנטור

עוז הרחיב על הסדנה: "היא אפשרה להכניס את כולם לעבודה ביחד ולחשוב מחוץ לקופסה. הסדנה הביאה אנשים שביום יום מצויים כל כולם בטכנולוגיה לפתוח את הראש למשהו אחר, לכיוון הרוח. כל אדם צריך את זה, כולל מנהלים".

"עיר שלא תשנה את פניה ותהפוך לחכמה – לא תוכל להתקיים"

לדברי עוז, "הצפי הוא שלקראת 2030, כ-80% מאוכלוסיית העולם תחיה בערים, כשכיום הנתון עומד על כ-50%. אחת ההשפעות הקשות של העיור היא הצפיפות, שמביאה לבעיות תברואה, מים, תנועה, חשמל, מזון, שינוע ועוד. הטכנולוגיה יכולה לפתור חלקים מזה".

הוא ציין כי "עיר שלא תשנה את הפנים שלה, לא תלך לכיוונים של ניהול חכם ואפקטיבי ולא תשתמש בשו"ב, שבא להחליף חלקים בניהול האנושי – לא תוכל להתקיים ותידרדר מבחינה אורגנית וסוציו-אקונומית. הבעיות כבר נמצאות בשטח: כבר כיום יש ערים רבות שלא מתקדמות והדבר ילך ויחמיר ככל שתימשך המגמה של יצירת המגה ערים, שכל אחת היא בת עשרות מיליוני תושבים".

עוז אמר כי "המטרה היא להפוך את כל המבנה העירוני על ידי שימוש באמצעי אינטרנט של הדברים לקליטת נתונים; שילוב אמצעים ניידים מטלפונים ומרכבים; חיישנים; איסוף הנתונים; שימוש ב-Big Data; וניתוח חכם של נתונים. הכול צריך לעבוד במהירות ובצורה נכונה, כמו מארג בגוף האנושי".

בהקשר זה, הוא דיבר על הרכב האוטונומי וציין שהוא "צריך לקלוט את כל הדברים שקורים בדרך, למשל בצמתים, בשבריר שנייה ולפעול כמו בן אדם. אותו הדבר צריך להיות בעיר החכמה. הערים צריכות להיות חיות, עם אופק טכנולוגי ואופק לחיים בתוך העיר, ועליהן להשכיל לעשות את זה".

כתבה נוספת ממפגש הפורום – בשבוע הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים