חיפשו מידע בגוגל וכעת פרטיהם עלולים ליפול בידי המשטרה

ענקית החיפוש התבקשה למסור למשטרה בארצות הברית פרטים אודות משתמשיה לצורך חקירה ● אם החברה תעמוד בדרישה, זו עלולה לקבוע תקדים שיקומם במיוחד את כל חסידי הפרטיות ומי שחרד מפני חשיפת פרטיו

נראה אתכם מסתבכים עם החוק. אילוסטרציה: BigStock

אפשר שגוגל (Google) תיאלץ בקרוב למסור את פרטי הקשר של כל מי שהשתמש במנוע החיפוש שלה וחיפש אחר שם מסוים של קרבן הונאה פיננסית מאזור אדינה, מינסוטה, שבארצות הברית.

הבקשה לצו חיפוש, שנחשפה על ידי העיתונאי טוני וובסטר, מלמדת על מקרה שבו יצאו רשויות אכיפת החוק האמריקניות בדרישה שגוגל תהפוך את "כל המידע/מידע כלשהו של משתמש או מנוי" של מי שערך חיפוש של שם הקרבן המדובר. החשיפה שמתבקשת מגוגל כוללת את כתובות הדואר האלקטרוני, פרטי התשלום, כתובות ה-MAC, מספרי הביטוח הלאומי, תאריכי הלידה וכתובות ה-IP של המשתמשים.

משטרת אדינה הבינה איפה מצא החשוד את התמונה

המקרה נובע מפנייה שקיבל בנק ממינסוטה מלקוח שביקש העברה בנקאית בסכום של 28,500 דולר. בעוד הלקוח שלח בפקס עותק של הדרכון שלו, ואישורי הלקוח נראו לגיטימיים, אך למעשה הייתה זו הונאה.

"משטרת אדינה הבינה כי בעת חיפוש בתמונות של גוגל אחר השם של הקרבן, נמצאה התמונה שבה נעשה השימוש בדרכון המזויף. החוקרים לא יכלו למצוא אותה ביאהו (Yahoo) או ב-Bing, אז הם תיארו לעצמם שהחשוד חיפש כנראה במנוע של גוגל אחרי שמו של הקרבן בעת הכנת הדרכון המזויף", הסביר וובסטר.

תיאוריה זו היוותה את הרקע לבקשתה הייחודית של המשטרה לצו חיפוש ולקבלת אישור מטעם בית המשפט לחפש "שמות, כתובות דואר אלקטרוני, פרטי חשבון וכתובות IP של כל מי שחיפש וריאציות של שם הקורבן במשך פרק זמן של חמישה שבועות".

חקירה הפוכה שתהווה מקרה תקדימי

לפי דברי וובסטר, היענות לעתירה תבצע למעשה תהליך חקירה הפוך, שבמסגרתו יש למשטרה חשוד במעצר והיא מעוניינת לחפש במכשירים שלו אחר ראיות באמצעות "צווי ניהול וצווי חיפוש שיאלצו ספקיות אינטרנט ותקשורת לזהות מי שמתאים לפרמטרים מסוימים".

אלא שצווי חיפוש דורשים סיבה סבירה ולא רק חשד או תיאוריה בלבד, כך טוען וובסטר. הסכנה, הוא הוסיף, "היא שאנשים חפים מפשע שבמקרה גיגלו את שמו של הקרבן עלולים למצוא את עצמם נגררים למקרה ונחשפים על לא עוול".

גוגל, על פי הדיווחים, נאבקת בבקשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים