דיווח: סופטבנק תמכור 25% מ-ARM לקרן השקעות היי-טק סעודית

כחצי שנה לאחר רכישת חברת האלקטרוניקה הבריטית בתמורה ל-32 מיליארד דולר, מחליט התאגיד היפני למכור רבע מיצרנית השבבים ARM, בשמונה מיליארד דולר לקרן השקעות שהקים בשיתוף עם ממשלת סעודיה ומשקיעים מאבו דאבי

סופטבנק

בחודש יולי האחרון התבשרנו על עסקת ענק בתחום עיבוד השבבים כשסופטבנק (Softbank) – תאגיד התקשורת היפני הענק – רכש את ARM – חברה בריטית שהיא מתכננת מובילה בתחום השבבים לטלפונים חכמים – בתמורה לכ-32 מיליארד דולר.

כעת מוכר התאגיד 25% מאחזקותיו ב-ARM לקרן הטכנולוגיה הענקית שלו – קרן ויז'ן (Vision Fund) – שאותה הוא מקים בשיתוף עם ממשלת סעודיה, וששווייה עומד על 100 מיליארד דולר, כך לפי דיווח שפורסם בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

לפי התכנון תכלול קרן השקעות של סופטבנק מיליארדי דולרים של קבוצת ההשקעות Mubadala מאבו דאבי. גם אפל (Apple) מתוכננת להשקיע מיליארד דולר בקרן.

אין הבעת אמון גדולה במיוחד

המהלך צפוי לפתוח מחדש את הדיון על עתיד אחת החברות המבטיחות ביותר בבריטניה, כשהוא עובר לידיים זרות, וזאת חודשים ספורים לאחר הביקורת שספגה החברה בגין ההשתלטות עליה, ומה שנחשב כסימן האחרון לחוסר השאפתנות של תעשיית הטכנולוגיה בבריטניה.

בניסיון ליישר את ההדורים ולהחליק את העסקה, התחייבה סופטבנק להכפיל את הצוות של ARM בחמש השנים הקרובות ולשמור על המטה שלה בקיימברידג'.

מובן שהתחייבויות אלו יישארו במקומן גם אם יחולו כעת שינויים בבעלות של ARM, וזאת למרות שפירוק חלק מהחברה על ידי סופטבנק לא מצביע על הבעת אמון גדולה במיוחד מצידה.

התאגיד היפני אמור להשקיע 25 מיליארד דולרים בקרן, כשערב הסעודית מתוכננת להשקיע בה 45 מיליארדים ואילו Mubadala מתוכננת להשקיע 15 מילארד דולר בקרן.

הקבוצה מאבו דאבי אמרה ל-Financial Times כי "אנחנו עורכים דיונים מתמשכים ופוריים על השתתפותנו בקרן. ARM היא בהחלט חברה טכנולוגית חזקה עם פוטנציאל גדול. הקבוצה מאבו דאבי התמקדה בהגדלת השקעות הטכנולוגיה שלה בעשור האחרון, כולל במגזר השבבים".

סופטבנק ו-ARM סירבו להגיב לדיווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים