דיווח: סמסונג תשקיע כ-300 מיליון דולר בהרחבת הייצור בארצות הברית

ההשקעה הגדולה המתוכננת מטעם הענקית הדרום קוריאנית בייצור בארצות הברית, הושפעה לפי דיווחים מבחירתו של טראמפ ומתכניות המס החדשות שבכוונת הנשיא להשתית במדינה

סמסונג. צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג (Samsung) החלה בסקירת אפשרויות ייצור בארצות הברית כבר בסתיו, ונמצאת כעת ב"דיונים מקדימים הקשורים לפתיחת מפעל ייצור חדש בארצות הברית בעבור מכשירי חשמל לבית", כך אמר נציג החברה ל-CNBC.

הנציג הוסיף כי עדיין לא התקבלו החלטות סופיות. "זהו תהליך מורכב שכמו כל ההחלטות העסקיות האסטרטגיות, לא יהיה סופי עד שיקבע באמצעות התמדה ותכנון ראוי, ויהיה האפשרות הטובה ביותר בעבור סמסונג".

אתמול (ד') פרסם הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), בהתבסס על מקורות יודעי דבר, ידיעה בה בישר כי סמסונג מתכננת להשקיע כ-300 מיליון דולר בהרחבת מתקני הייצור שלה בארצות הברית, וזאת לאחר השידולים הרבים שמשמיע הנשיא דונלד טראמפ בהבטחה לעודד ולתגמל חברות שישקיעו ביצירת מקומות עבודה חדשים באמריקה.

לפי המקורות, החברה גם תעביר ייצור של חלק מתנוריה ממקסיקו לארצות הברית, מהלך שעשוי ליצור כ-500 מקומות עבודה נוספים. אלא שהמגעים בנושא עדיין מתקיימים ומתמשכים וטרם התקבלו החלטות סופיות.

מעודד חברות לחזור לייצר בארצות הברית

עוד בטרם נבחר לתפקיד נשיא ארצות הברית, וכמובן שלאחר מכן, הפציר טראמפ ואף איים פעמים רבות על חברות אמריקניות להעביר פעילות ומשרות בחזרה למדינה ממדינות כמו מקסיקו.

טראמפ קרא להטיל מס של 35% על חברות אמריקניות שמעבירות את עסקיהן לחו"ל ומייבאות את מוצריהן בחזרה לשוק האמריקני, ומנגד הבטיח הורדת מס חברות מתוך מטרה לעודד יצוא אמריקני. "אני בהחלט תומך במס גבולות", אמר טראמפ לרויטרס (Reuters) בחודש שעבר והוסיף והבהיר כי "מה שעומד לקרות הוא שחברות עומדות לחזור לכאן, הן עומדות לבנות את המפעלים שלהן והן עומדות ליצור הרבה משרות ובלי מס".

בחודש שעבר אמר שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוחין, ל-CNBC כי מטרת הממשל של טראמפ היא לגבש תכנית מס בתמיכת בית הנבחרים והסנאט, שנמצאים בשליטה רפובליקנית, ולהעביר אותה עוד לפני חודש אוגוסט הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים