פורד החלה בבדיקות לייצור חלקי כלי רכב באמצעות הדפסות תלת-מימד

האם הייתם נוהגים במכונית שנוצרה במדפסת 3D? ● יצרנית המכוניות האמריקנית בנתה מדפסת 3D ענקית שמסוגלת לייצר כל חלק ברכב ● הטכנולוגיה עשויה לשמש בכדי ליצור כלי רכב זולים בהרכבה אישית

כל שתבקשו - כך יהיה. אילוסטרציה: zuzazuza/BigStock

מכוניות העתיד, על פי פורד (Ford), נשמעות מלהיבות במיוחד. לא, הפעם העיסוק אינו שוב בכלי רכב אוטונומיים, אלא דווקא בשלדה ובמנגנונים המכניים שיפעלו במכוניות העתיד.

תארו לעצמכם שאתם מוזמנים לבחור את המנוע המושלם בעבורכם, את הגלגלים, מערכת ההיגוי ואפילו את כל מראה השלדה, וכך לברוא מעין מכונית חלומות בהרכבה עצמית.

בדיוק כך יוכנו מכוניות העתיד, טוענת פורד, אשר בנתה מדפסת 3D ענקית שיכולה לייצר כמעט כל חלק של רכב בגודל מלא. החברה אמרה שההמצאה שלה עשויה לשמש לייצור מכוניות 3D מודפסות שיהיו גם קלות משקל וגם זולות יותר, ושבנוסף יהיו בנויות מחלקים בהרכבה אישית.

יצרנית הרכב האמריקנית טוענת כי מדפסת התלת-מימד שלה, שנקראת Stratasys Infinte Build, יכולה לייצר חלקי רכב שתוכננו במיוחד, למשל, לחיסכון ולשימוש יעיל יותר בדלק.

כמעט בכל צורה או גודל

"בעזרת טכנולוגית Infinte Build אנחנו יכולים להדפיס כלים גדולים, אביזרים ורכיבים, מה שהופך אותנו לזריזים יותר באיטרציות", אמרה אלן לי, מובילת צוות טכני בפורד. "אנו שמחים לקבל גישה מוקדמת לטכנולוגיה החדישה של Stratasys כדי לעזור לנווט התפתחות של הדפסות בקנה מידה גדול בעבור יישומים ודרישות של כלי רכב".

המדפסת החדישה מסוגלת לייצר חלקים בכמעט כל צורה או גודל, כך דיווחה פורד.

בכדי לייצר חלק ממכונית 3D, הרכיב הרצוי מתוכנן קודם כל באמצעות תוכנת מחשב. המפרט בעבור החלק הרצוי מועבר לאחר מכן מהמחשב למדפסת, אשר מנתחת את העיצוב ומבצעת אותו על ידי הדפסת שכבת חומר אחת בכל פעם, כך שהשכבות נערמות בהדרגה לכדי אובייקט 3D מוגמר. כשהמערכת מזהה שמיכל חומר הגלם מתרוקן, זרוע רובוטית תחליף אותו באופן אוטומטי במיכל מלא.

הדבר מאפשר למדפסת לפעול ללא השגחה וברציפות במשך ימים שלמים, כדי שהתהליך יהיה יעיל במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים