יו"ר ה-FCC: "אתם יכולים להודות לי על הגישה הקלה שלי ברגולציה"

אג'יט פאי אמר לקהל בוועידת הסלולר בברצלונה שנייטרליות הרשת חוסמת את ההתפתחות של הטכנולוגיה ● זאת לאחר שכבר הודיע כי בכוונתו לבטל את התקנות שקבעה הרשות בהנהגת קודמו

ה-FCC - שובתת גם ביחד עם מוסדות ממשל אחרים בארה"ב

יו"ר רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC (ר"ת Federal Communications Commission) החדש, אג'יט פאי, אמר אתמול (ג') כי גישתו הקלילה ("light-touch") לרגולציות כבר מסייעת לצרכנים בצורה של תכניות חדשות לנתונים ללא הגבלה בעבור הטלפונים החכמים שלהם, שהספקיות הגדולות בארצות הברית אמורות להכניס לסל התכניות שלהן בקרוב.

פאי ניבא כי היפטרות מרגולציה קפדנית על שירותיהן של ספקיות הפס הרחב תגדיל את הגישה לאינטרנט ברחבי ארצות הברית.

פאי הציג את עמדתו זו, ואף הישגים שלטענתו כבר החלו להתרחש, בנאום שנשא אתמול בכנס הטכנולוגיה MWC (ר"ת Mobile World Congress), שמתקיים השבוע בברצלונה.

משנה את העשייה של קודמיו

פאי, עורך דין רפובליקני ובכיר לשעבר בחברת הטלקומוניקציה וריזון (Verizon), אשר מונה לתפקיד על ידי הנשיא הנכנס דונלד טראמפ – יצא מיד עם כניסתו לג'וב החדש בסדרת הכרזות שבהן טען כי יוריד ויצמצם את הרגולציה על שוק התקשורת בארצות הברית במטרה לייצר יותר מקומות עבודה ולהביא לפריחה מחודשת בתעשיית התקשורת, וכל זאת בהסתמך על עקרונות השוק החופשי.

רגע לפני השקת ההתרחבות האחרונה של תכניות הנתונים ללא הגבלה, הציג פאי בדבריו גם את החלטתו לסיים את חקירת נושא הפטורים במכסת הנתונים, הידועה גם בשמה zero-rating. ה-FCC בהובלת פאי ביטל את הקביעה הקודמת של הרשות כי AT&T ו-וריזון הפרו את כללי ניטרליות הרשת על ידי פטירת שירותי הווידיאו שלהן ממכסת הנתונים המוגבלת, בזמן שחייבו ספקיות אחרות עבור אותו עניין.

מתנגד באופן נחרץ לתקנות ניטרליות הרשת

יו"ר ה-FCC נתן בנאומו, כמובן, גם את דעתו לנושא השנוי במחלוקת של תקנות ניטרליות הרשת, ושב וטען כי ביטולן של תקנות אלו יביא להתפתחות מואצת בזירת האינטרנט המהיר.

פאי אמר שהצמיחה של עסקים באינטרנט היא הגורם המרכזי להחלטתו לקצץ ברגולציית האינטרנט בכלל ובתקנות ניטרליות הרשת בעיקר. גישה רחבה יותר לאינטרנט בפס רחב ואלחוטי של הדור החמישי תמשיך לדבריו, את מה שפאי תיאר כ"הדמוקרטיזציה של האינטרנט", אבל תהליך זה יהיה אטי מאוד או אפילו ייעצר לגמרי אם יעמדו מולו מלוא החופן של תקנות.

"הדור החמישי יכול לשנות את העולם האלחוטי", אמר פאי. "אנו עומדים על סף התקדמות חדשה, אבל זה לא מובן מאליו שנצליח למצות את הפוטנציאל הזה. 5G ידרוש הרבה תשתיות".

נייטרליות הרשת מגבילה את פריסת האינטרנט, לדעת פאי, כך מדווח אתר Tech Crunch. פאי התייחס לתקנות ניטרליות הרשת שנקבעו בזמן ממשל אובמה כאל "תקנות בסגנון שנות ה-30". הוא אמר כי תקנות אלה "מחבלות בהמרצתן" של ספקיות פס-רחב לביצוע השקעות תשתית שמחויבות בכדי לתמוך בטכנולוגיות הנוכחיות והעתידיות.

פאי: השוק החופשי יספק הטבות לצרכנים

"בשנה שעברה חוותה ארצות הברית את הירידה הראשונה בהשקעה בפס רחב שלא בתקופת מיתון", אמר פאי, שהסביר כי הוא סבור שהתשובה להאטה זו היא שוק חופשי שמופעל עליו רק "ויסות במגע קליל".

לאחר הפרזנטציה שלו, דיבר פאי עם בכירים בזירת המובייל האירופית וכן שוחח עם קרן טסו, מגישה ב-CNBC. בדבריו אלו ציין פאי כי הוא רואה את תכניות הנתונים ללא הגבלה החדשות שהציגו לאחרונה ארבעת ספקיות הסלולר המובילות בארצות הברית כתוצאה חיובית מיידית של כניסתו לתפקיד כמו גם של קבלת ההחלטות שלו בנוגע לסוגיית ניטרליות הרשת.

בעבר אפשר היה לזהות "אקלים של חוסר ודאות" בשל אירועים כמו הברקזיט (Brexit) ומסע הבחירות בטרם היבחרו של הנשיא טראמפ, אבל עכשיו, לדעתו של פאי, השוק כבר מגיב באופן חיובי.

"האמת היא שצרכנים אוהבים לקבל משהו בחינם", אמר פאי, "הרגולציה לא סיפקה הטבות אלה. השוק החופשי יספק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים