הפסקה בקליטת ה-Wi-Fi גרמה לתאונה ימית

סקיפר שהפליג רק עם iPad לצורכי ניווט, התרסק עם ספינתו לתוך מעבורת כאשר החיבור האלחוטי שלו כשל באיתור נתיב השייט ● זה נגמר בטביעת הספינה ובקנס לא קטן, אבל למזלו של הבחור - באפס פגיעה גופנית

בלי Wi-Fi אין חיים. אילוסטרציה: nemalo/BigStock

דיוויד קרלין בן ה-34 הוא סקיפר בריטי שנקנס ביותר מ-3,000 לירות שטרלינג אחרי שהפליג בסירתו הישנה נושנה – שנמצאת בשימוש עוד מימי מלחמת העולם השנייה – כשהוא מסתמך רק על ניווט בעזרת iPad – והתנגש במעבורת כאשר חיבור ה-Wi-Fi שלו צנח.

קרלין ניווט בטעות את סירת ה-Peggotty הוותיקה ועשוית העץ שלו – אשר לא היה בה אפילו מצפן – לתוך נתיב השיט העיקרי של שפך נהר האמבר, שהיה נתון באותה שעה תחת מעטה סמיך של ערפל. התוצאה של המעשה הייתה התנגשות לא נעימה עם מעבורת מטען.

Mayday בחודש מאי

כלי השיט הרעוע, אשר האורות ומכ"ם הניווט שלו היו לקויים, טבע בתוך חצי שעה מרגע ההתרסקות, וקרלין – קברניט ב-Associated British Ports שהושעה מתפקידו לאחר התאונה – נאלץ לזעוק בקשר לעזרה באמצעות הקוד הידוע Mayday, וזאת בלי כל קשר לכך שאכן האירוע התרחש בחודש מאי.

קרלין ונוסעת שלו, שהשתמשו באפליקציית ניווט ב-iPad כאשר ההתנגשות אירעה, חולצו לבסוף על ידי סירת הצלה ויצאו מהתקרית ללא פגע. גם למעבורת של DFDS Seaways – ששמה 'פטוניה נתיבי ים' ושהייתה בדרכה לעיר גטנבורג שבשוודיה – אשר כבדה פי 1,400 מה-Peggotty לא קרה דבר כתוצאה מהתאונה, ולמעשה רב החובל שלה אפילו לא הבחין שההתנגשות אירעה. הדבר לא מנע ממנו להיקנס גם הוא ב-3,000 פאונד על ידי שופטי הוד מלכותה וזאת בגין הפרת חוקים ימיים.

על פי דיווח בסאן (The Sun), קרלין ואשתו, האנה בואי, תכננו לפני התקרית המצערת למכור את הסירה, שהייתה כלי אימון של הצי המלכותי בעבר, ולמעשה קרלין הפליג בה בדיוק למבחן כשירות לצורכי המכירה.

גוון לנקסטר, מהרשות הימית ומשמר החופים הבריטי אמרה בתגובה: "אני מופתעת שההתנגשות הזו, אשר יכולה הייתה בקלות לגרום לתוצאות הרבה יותר גרועות, התרחשה מלכתחילה. שני כלי השיט היו תחת פיקודם של קפטנים מקצועיים ומנוסים, אשר צריכים היו לדעת [לנהוג] טוב יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים