טראמפ הורה לבדוק את הטלפונים של אנשי סגל הבית הלבן

לטענת מקורות רבים, הנשיא למעשה גיבה את ההחלטה לערוך חיפוש אחרי עדויות להדלפות בטלפונים הניידים של הסגל ● דובר הבית הלבן מכחיש את הדברים לחלוטין

האינטרנט מפנה לו עורף. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מנהל מאז כניסתו לתפקיד ב-20 בינואר מאבק כנגד התקשורת ונוטה לנופף במושג חדשות מזויפות (Fake News) כנגד פרסומים רבים במדיה. במקביל נחוש טראמפ לתקוף גם תופעה שמקורותיה הם ככל הנראה מתוך הבית הלבן – הדלפות.

מקורות מרובים אישרו ל-CNN אמש (ב') כי למעשה טראמפ אישר את החלטתו של דובר הבית הלבן ומנהל התקשורת בממשל, שון ספייסר, לבדוק את הטלפונים הסלולריים של עוזריו.

"לא ידע אפילו שיש תדריך"

ההחלטה על הבדיקה – שללא ספק אותתה לכל גורמי הממשל כי טראמפ זועם על ההדלפות מתוך הבית הלבן – נועדה בכדי לוודא שאנשי שלומו של הנשיא אינם יוצרים עם עיתונאים קשרים טלפוניים, או קשרים באמצעות הודעת טקסט או דרך אפליקציות מוצפנות, ומדליפים להם חומרים פנימיים.

ביום א' דיווח אתר פוליטיקו (Politico) כי ספייסר מתכוון לפצח את ההדלפות היוצאות מן הבית הלבן, שם התבקשו עובדים בשלב מסוים להניח את המכשירים הניידים שלהם על השולחן לצורך "בדיקת טלפון".

בתגובה לפניית CNN, הכחיש ספייסר כי טראמפ היה מעורב בהחלטה. "טראמפ לא אישר או אפילו ידע מה עשיתי. זה לא מדויק", אמר ספייסר והוסיף כי "אני לא מאמין שהוא ידע אפילו שיש תדריך, ובשום אופן העניין לא נדון איתו או עם כל איש סגל אחר".

האם טראמפ אישר לחסום חלק מהעיתונאים מכניסה לתדרוך?

עוד טוענים ב-CNN, שהנשיא נתן את ברכתו לספייסר על המהלך שלו מיום ו' האחרון, כשכינס תדרוך עיתונאים אך חסם את הכניסה אליו מנציגיהם של מספר כלי תקשורת מובילים, בכללם עיתונאים מה-CNN ומהניו יורק טיימס (New York Times).

"המהלך הזה של ממשל טראמפ לא מקובל", טוענת רשת CNN. "מסתבר שזאת תגובתם כשאתה מדווח על עובדות שאינן לרוחם". תא כתבי הבית הלבן כולו גינה את המהלך ומספר כי "תא כתבי הבית הלבן מוחה בתוקף על הצעד הזה. אנו מפצירים בעיתונאים שהורשו להיכנס לתדרוך, לחלוק את המידע עם עמיתיהם שעליהם נאסרה הכניסה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים