כניסתן של התקנות להנגשת אתרים נדחתה בשנה

בעלי האתרים יהיו מחויבים להנגיש אותם לאנשים בעלי מוגבלות החל מ-26 באוקטובר 2017 ● ההחלטה התקבלה לאחר שבעלי אתרים התלוננו שלא יוכלו לעמוד בתאריך זה

החשיבות שבנגישות. צילום אילוסטרציה: BigStock

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום (ב') לדחות בשנה את כניסת התקנות להנגשת אתרי אינטרנט לאנשים בעלי מוגבלות. בכך קיבלה הוועדה את הצעתו של ח"כ אילן גילאון (מרצ). התאריך המעודכן שאחריו כל אתר ישראלי יהיה חייב להיות מונגש לאנשים בעלי מוגבלות הוא 26 באוקטובר 2017.

ההחלטה היא תוצאה של דין ודברים בין איגוד האינטרנט הישראלי, הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ובעלי עניין נוספים. הוא נולד לאחר שהתקבלו באיגוד פניות רבות של בעלי אתרים שטענו שלא יוכלו לעמוד במועד הקבוע בתקנות – 25 באוקטובר השנה. לכן, פעלו הגורמים הרלוונטיים "על מנת לגרום לכך שבעלי האתרים יקבלו את האפשרות המאוזנת והראויה ביותר לעמוד בדרישות".

עו"ד מי-טל גרייבר-שוורץ, סמנכ"לית קשרי קהילה ורגולציה באיגוד האינטרנט, אמרה כי "במהלך השנה האחרונה קיבלנו מאות פניות מבעלי אתרים שהיו שמחים להנגיש את האתר שלהם אבל לא מסוגלים לעמוד בדרישות הקיימות, בשל בעיות טכנולוגיות ואי בהירות בדרישות".

לדבריה, "האיגוד ימשיך לפעול יחד עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ומומחים בתחום כדי לעדכן את התקנות ולאפשר למגזר העסקי הנגשה מאוזנת והוגנת. בסופו של דבר, הדבר יעזור להנגשה טובה יותר ובכך יעזור גם לאנשים עם מוגבלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים