מדוע טים קוק מנסה להרגיע את המשקיעים בחברה?

מנכ"ל אפל נאלץ להוריד לחצים מאנשיו בעקבות ההכרזות של הענקית על הירידה הראשונה אי-פעם במכירות מכשירי ה-iPhone ובעקבות הירידה הגדולה בהכנסות של החברה בסין

מתגאה בשמירת פרטיות המשתמשים. טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock

טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple) מנסה להרגיע את המשקיעים בחברה. בעקבות ההכרזות של אפל על הירידה הראשונה אי-פעם במכירות של מכשירי iPhone (כ-16%), ובעקבות הירידה הגדולה בהכנסות של החברה בסין (26%) ירד ערך המניה של אפל ביותר מ-10%, וקוק מיהר לאולפן של CNBC כדי לומר שמבחינה כספית הרבעון האחרון היה נהדר בכל זאת, ושמצבה של אפל ממשיך להיות טוב מאוד.

"זה היה רבעון נהדר במונחים אבסולוטיים עם יותר מ-50 מיליארד דולר בהכנסות ו-10 מיליארד דולר רווחים, וזה יותר ממה שכל חברה אחרת עושה, למרות שזה לא עמד בציפיות של הרחוב כפי שמסתבר. אף חברה אחרת לא מרוויחה קרוב לזה. בשנה שעברה הרווחנו 53 מיליארד דולר, ואני חושב שהחברה מספר שתיים הייתה 24 מיליארד דולר. אנחנו בסדר גמור", הוא אמר.

גם לגבי סין הביע קוק אופטימיות רבה וטען שיש להסתכל על התמונה הכוללת לאורך זמן. "אם בודקים את זה לאורך שנתיים, אפל צמחה בסין ב-70%, כך שקשה לומר שאלו הן אינן תוצאות טובות", הוא אמר.

קוק התייחס גם לעתיד של המכשירים השונים של החברה, ובמיוחד ל-Apple Watch, השעון החכם שמציעה אפל. "אני חושב שבעוד מספר שנים אנשים יאמרו 'היי, איך בכלל חשבנו שלא ללבוש את השעון הזה', וזה בגלל שהוא עושה כל כך הרבה  בשבילך – ואז זה יהפוך בלילה אחד להצלחה. אנחנו עדיין במצב למידה, ואתם תראו שהשעון יהיה יותר ויותר טוב", הוא אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים