אזהרה: אורות חג המולד עלולים לפגוע ב-Wi-Fi

האורות המנצנצים יכולים ליצור הפרעות במהירות החיבור לרשת האלחוטית - כך לפחות חושב הרגולטור הבריטי

חג מולד שמח... רק בלי האטה ב-Wi-Fi. צילום: BigStock

מי שעומדים לחגוג את חג המולד "לפי הספר", עם עץ אשוח ואורות מנצנצים בכל הבית, עשויים לחוות פגיעה באיכות ה-Wi-Fi בביתם – כך לפי הודעת Ofcom, הרגולטור הבריטי.

באחרונה העלה Ofcom אפליקציה לבדיקת Wi-Fi, עבור אנדרואיד (Android) ו-iOS, שמדווחת על מהירות החיבור לרשת האלחוטית. הרגולטור אף ציין כמה גורמים שיכולים להאט את האינטרנט האלחוטי, כולל מכשירי טלוויזיה, רמקולי סטריאו ו… אורות חג המולד.

מסתבר שגאדג'טים אלקטרוניים מייצרים שדות אלקטרו-מגנטיים, חלקם חזקים מהאחרים: מכשירי מיקרוגל וטלפונים אלחוטיים הם שניים מהמכשירים ה-"מפריעים" ביותר.

מומחים שונים מסכימים עם האפשרות של הפרעות לרשת האלחוטית, אך טוענים שאורות חג המולד פולטים כמות אנרגיה קטנה ביותר, שלא מציבה בעיה כלשהי לרשת. "אם תשתמשו באורות וחוטים ללא מעטפת, ייתכן שזה ישפיע קלות על תדירויות הרדיו מכל סוג", הם טוענים, "אבל אין זה סביר שתהיה הפרעה מורגשת, אלא אם תקיפו את מכשיר ה-Wi-Fi עצמו בחוטי האורות.".

באופן כללי, מסכימים המומחים שאורות חג המולד לא ייצרו בעיה, אבל שילוב של כל המכשירים המשתמשים בתדירויות רדיו Wi-Fi (בייחוד ככל ששימושי האינטרנט של הדברים הולכים ונפוצים) עשוי להוריד את איכות האותות. ההפרעות האלה מורגשות בעיקר ביישומי רשת קוליים, הרגישים לקפיצות באיכות רשת ה-Wi-Fi.

אחד המומחים אף טוען ש-"הנושא יהפוך חשוב יותר ויותר. הבעיה תתגבר ככל שתעלה כמות הדברים המחוברים ברשתות Wi-Fi".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים