מחקר קובע: משתמשי ה-VoLTE נהנים יותר

מחקר של SRG קובע כי לטכנולוגיית VoLTE, עדיפות בהיבטי איכות קול, קישוריות וחיי סוללה, על פני טכנולוגיות קול 3G במיתוג מעגלי

השיחה הזו יכולה להימשך שעות. Bigstock

משתמשים רבים נוהגים להשתמש בטכנולוגיות של חיוג אינטרנטי כדי לדבר במכשיר הסלולרי, כמו אפליקציית סקייפ (Skype) ודומות לה. אבל נראה כי לטכנולוגיית LTE יש יתרון על פני הטכנולוגיות האלה, לפחות לפני מחקר שערכה ביולי 2014 חברת סיגנלס ריסרץ' גרופ אנליסיס (SRG) בהזמנת אלקטל לוסנט, במטרה להעריך את הביצועים שלׁ VoLTE ) Voice over LTE) מול ביצועי טכנולוגיות הקול של ה-3G במיתוג מעגלי וסקייפ.

על פי הדו"ח,  משתמשי ה-VoLTE נהנים מאיכות קול טובה יותר במידה ניכרת ומקישוריות מהירה יותר, וזמן השימוש בסוללה של המכשירים הניידים שלהם ארוך יותר במידה משמעותית. ללא ה-VoLTE חייבים הטלפונים החכמים להסתפק ברשתות ה-3G האטיות יותר לצורך ביצוע שיחות קול. ה-VoLTE מאפשר למפעילי התקשורת המשתמשים ברשתות 4G LTE לספק, בעת ובעונה אחת, גם פס רחב נייד מהיר יותר וגם תקשורת מבוססת IP, כולל קול באיכות HD, וידיאו באיכות HD ושירותי נוכחות ומסרים –  על גבי כל רשת, מכשיר ויישום מקוונים.

המחקר בוצע לבדיקות שוק מסחריות אקטיביות של ה-VoLTE, בהן  סיפקה אלקטל לוסנט את רשת הגישה ברדיו באוויר ואת מערכות ה-IMS) IP Multimedia Subsystem), כולל את פונקציונליות ה-VoLTE הבסיסית. הבדיקות נערכו בתנאי פעילות יומיומיים, כולל אתרים נייחים וניידים, כיסוי רדיו חזק לעומת כיסוי חלש, בעומסים שונים על הרשת, ובתנאים של ריבוי משימות.

יתרונות בולטים נוספים שעולים מן הדו"ח הם איכות שיחת VoLTE הגבוהה לאין שיעור מאיכות  הקול על גבי 3G במיתוג מעגלי; קבלה והעברה של נתונים מהירה בהרבה לעומת סקייפ גם כאשר ברקע יש אפליקציות שרצות על גבי הטלפון הנייד, משגרות נתונים לרשת ומקבלות ממנה נתונים; זמן הקמת השיחה של ה-VoLTE היה מהיר כמעט פי שניים מזה של הקמת שיחה ברשתות ה-3G במיתוג מעגלי; היקף השימוש של ה-VoLTE במשאבי רשת הינו קטן במידה משמעותית לעומת היקף השימוש במשאבי הרשת של שירות הקול של סקייפ, מה שמאריך את חיי הסוללה ותורם ליעילות הרשת; ומעבר חלק מרשת LTE ל-3G כאשר יוצאים מתחום הכיסוי של רשת LTE – מה שמבטיח המשכיות שיחות קול ללא הפרעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים