סופרמן שובר שיאים – גם ב-eBay

עותק של חוברת הקומיקס הראשונה בסדרה על גיבור העל נמכר במכירה פומבית באתר תמורת 3,207,852 דולר - מחיר שגבוה ביותר ממיליון דולר מהשיא הקודם

מעניין מה קלארק קנט היה כותב על זה... עותק מהספר של סופרמן שנמכר. צילום: eBay

שיא חדש לסופרמן: אחד העותקים של קומיקס הפעולה מס. 1, שהיה הראשון בסדרה שהציגה לעולם את האיש הכל יכול בשנת 1938, נמכר במכירה פומבית ב-eBay תמורת, תחזיקו חזק, 3,207,852 דולר. ללא ספק, זהו מחיר גבוה הרבה יותר מהסנטים הבודדים שעלה הגיליון כשיצא לאור. מדובר גם במחיר שיא, הגבוה ביותר ששולם אי פעם עבור ספר קומיקס. השיק הקודם הושג ב-2011, אז שילם קונה 2,161,100 עבור ספר קומיקס ישן פחות מהקומיקס של סופרמן.

המכירה הפומבית של הספר החלה ב-14 בחודש, כאשר ההצעה הראשונית עמדה על מיליון דולר. הקומיקס הוותיק סחף אחריו 13 מציעים שונים, שכמו בכל מכירה פומבית, הלכו והעלו את העלות. בסך הכול, היו 48 סיבובי הצעות מחיר. לקראת הדקות האחרונות המכירה ממש "התחממה", כשהמחיר קפץ במהירות מ-2.5 מיליון ל-2.6 ול-2.7, ואז עלה ל-3,207,752 מיליון דולר. כשהמציע של הסכום הזה כבר חשב שה-"אוצר" בידיו, ממש בשניות האחרונות של המכירה הקפיץ אחד המציעים את המחיר בעוד 100 דולר – וזכה בפריט הנחשק, תמורת 3,207,852 דולר, כאמור.

"מבחינת eBay זו הייתה מכירה פומבית מרשימה מאוד, כי זה ספר הקומיקס היקר ביותר שנמכר מעולם בזירת המכירות שלנו", ציינה ג'ין קוק, מנכ"לית לשווקים אנכיים בחברה.

קומיקס הפעולה מס. 1 של סופרמן שנמכר בסוף השבוע נחשב ל-"גביע הקדוש" של ספרי הקומיקס, לא רק בשל מעמדו בקרב אספני הז'אנר, אלא גם בגלל מצבו הטוב. הוא קיבל ציון 9.0 מ-Certified Guaranty Company – הציון הגבוה ביותר שניתן אי פעם לעותק של קומיקס הפעולה מס. 1. ציון זה מהווה עדות למצבו המעולה של הספר בן ה-76.

הספר הזה נחשב לפריט הנחשק ביותר בין ספרי הקומיקס, לא רק מאחר שהוא היה הראשון בספרי הפעולה של סופרמן, אלא גם מאחר שהוא החל את ז'אנר גיבורי העל, שפורח מאז. לפי הידוע, קיימים בעולם רק 50 עותקים אמיתיים של קומיקס הפעולה מס. 1.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים