ג'ו טוצ'י, EMC: "עתיד ה-IT מלא בהבטחות ובהזדמנויות – ואנחנו מתכוונים לנצל אותן"

"אנו חיים בעולם שבו מה שנכון עכשיו, לא בהכרח יהיה נכון בעוד 10 דקות. קצב השינויים מהיר עד כדי כך, ומערך ה-IT הארגוני צריך להתאים את עצמו לעבודה בעולם הזה", אמר טוצ'י – יו"ר ומנכ"ל EMC העולמית, בכנס הענק של אורקל בסן פרנסיסקו ● לדבריו, "ענקיות המיחשוב – ואנחנו בתוכן – עובדות שעות נוספות כדי לספק כבר היום את הטכנולוגיות שיניעו ארגונים מחר"

29/09/2013 07:02
פורש לגמלאות בכבוד. ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC

"כשאני מסתכל קדימה, על העידן החדש של המיחשוב, אני אופטימי. עתיד ה-IT מלא בהבטחות ובהזדמנויות – ואנחנו ב-EMC מתכוונים לנצל אותן", כך אמר ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC העולמית. לדבריו, "אנו חיים בעולם שבו מה שנכון עכשיו, לא בהכרח יהיה נכון בעוד 10 דקות. קצב השינויים מהיר עד כדי כך, ומערך ה-IT הארגוני צריך להתאים את עצמו לעבודה בעולם הזה".

טוצ'י אמר את הדברים בפתיחת יומו השלישי של כנס הענק Oracle Open World 2013, שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו, קליפורניה. הכנס, שמשך אליו השנה כ-60 אלף משתתפים – 20% יותר מאשר בשנה שעברה, ננעל ביום ה' האחרון. דוברים מרכזיים נוספים באירוע היו לארי אליסון – מנכ"ל ומייסד אורקל (Oracle), ומארק הרד – נשיא אורקל.

"ארגונים הופכים היום ליעילים יותר, גמישים יותר ואפילו ממוחשבים יותר", אמר טוצ'י. "כל השחקנים הגדולים מפתחים טכנולוגיות לעולם הזה – יבמ (IBM), אורקל, מיקרוסופט (Microsoft) וכו', אבל אנחנו עושים דברים אחרת. אנחנו גדלים לרוחב במקום לגובה. בעוד ששאר ענקיות ה-IT רוכשת וממזגות, אנחנו מטפחים ארבעה ענפים במקביל: הענף של VMware, הענף של פיבוטל (Pivotal), הענף של RSA וכמובן הענף של EMC. כל אחד מהענפים הללו פועל באופן עצמאי, אבל מקבל הרבה מאוד תמיכה מההנהלה".

טוצ'י מנה את המגמות שמובילות, לדבריו, את השינוי שעובר הענף ופירט על כל אחת מהן. "בואו נדבר על SDDC (ר"ת Software Defined Data Center). תחשבו על איזו מהפכה עשתה הווירטואליזציה לשרתים – ותבינו מה קורה היום באחסון ובנטוורקינג. אפשר לומר שהווירטואליזציה מתפשטת לעוד ועוד תחומים בדטה-סנטר ומוסיפה עוד שכבות שליטה למערך המיחשוב. הרבה מאוד מו"פ מושקע מצדינו בשכבות החדשות הללו, והתוצאה היא דטה-סנטר יעיל יותר, חכם יותר ומנוהל יותר".

"ואם כבר הזכרנו את תחום האחסון", המשיך מנכ"ל EMC, "בואו נתמקד בו רגע. השאלה העיקרית ששואלים אנשי ה-IT בארגונים היום היא, איפה לאחסן את המידע – בזיכרון? ב-SSD? אולי בכלל על הכונן המגנטי? זה כמובן תלוי מאוד באיזה סוג מידע מדובר. יש אפליקציות שדורשות רמות שירות מאוד גבוהות ממערך האחסון, ויש כאלה שלא. יש אפליקציות שצריכות שטח אחסון גדול מאוד, אבל לא דורשות מהירויות גבוהות. הצרכים האלה הם דינמיים – מידע שאתמול ישב בזיכרון, יישב מחר בכונן המגנטי, פשוט כי הצרכים השתנו. התהליך הזה חייב להפוך לאוטומטי – ואנחנו היחידים שמציעים אוטומציה אמיתית של התהליך הזה".

"אי אפשר לדבר על אחסון היום בלי להזכיר את ה-Big Data", קבע טוצ'י. "רוב ההחלטות בארגוני האנטרפרייז מתקבלות היום בהתבסס על מידע מובנה, אבל רוב המידע בארגונים הללו כלל אינו מובנה. זו בעיה שפוגמת באיכות ההחלטות המתקבלות. אבל זה לא עוצר שם, כי יש עוד סוגים של מידע שלא זמינים עבור הארגון, כמו למשל מידע שיש רק למתחרים, מידע שנמצא אצל השותפים והמפיצים, מידע ציבורי שלא זורם לארגון בשגרה, מידע על הלך הרוח ברשתות החברתיות ועוד. האתגר המרכזי של התעשייה כולה היום הוא לשלב בין כל סוגי המידע הזה ולהציג אותו בפני מקבלי ההחלטות. מדובר בשילוב מתוחכם של כמויות אדירות של מידע, שנועד לסייע בקבלת החלטות עסקיות נכונות יותר".

"העולם משתנה וה-IT משתנה איתו", סיכם טוצ'י. "ענקיות המיחשוב – ואנחנו בתוכן – עובדות שעות נוספות כדי לספק כבר היום את הטכנולוגיות שיניעו ארגונים מחר. ההבטחה גדולה וההזדמנויות אדירות".

השתתף בהכנת הידיעה: אור יעקב

הכותבים הם שליחי אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים