יוסי שנק, מנמ"ר חברת החשמל, קודם לתפקיד סמנכ"ל התיקשוב

דירקטוריון החברה אישר את המהלך בעקבות המלצתו של המנכ"ל, אלי גליקמן ● המהלך הוא חלק מהיערכות חברת החשמל למיזם הסיבים האופטיים ובמסגרת זו להקמת חברת תשתיות תקשורת, ביחד עם קבוצת משקיעים ● שנק עתיד לקבל תקציבים לטובת המיזם, אולם מערך ה-IT בראשו הוא עומד לא צפוי לגדול

יוסי שנק, סמנכ"ל התקשוב של חברת החשמל. צילום: קובי קנטור

יוסי שנק, מנמ"ר חברת החשמל, קודם לתפקיד סמנכ"ל התיקשוב של החברה. דירקטוריון חברת החשמל אישר את המהלך לפני ימים אחדים, בעקבות המלצתו של המנכ"ל, אלי גליקמן, למנות את שנק לתפקיד – כך נודע לאנשים ומחשבים.

המהלך בוצע במסגרת היערכות חברת החשמל למיזם הסיבים האופטיים ובמסגרת זו להקמת חברת תשתיות תקשורת, ביחד עם קבוצת משקיעים. שנק היה חבר בוועדה לבחירת המשקיעים. הקבוצה תאחז ב-60% ממניות החברה שתקום וחברת החשמל – ב-40% מהן. החברה החדשה תהווה מתחרה לבזק ולהוט (HOT) והסיבים האופטיים שלה ייפרסו על גבי הרשת של חברת החשמל.

בראש קבוצת המשקיעים עומדת ViaEuropa עם 50%. עוד נמצאות בה קבוצת רפק והחברות באטם (Batm), נכסי זיסאפל וטמרס אחזקות, בבעלות פויו זבלדוביץ, עם 12.5% לכל אחת. היקפו הכספי של הפרויקט נאמד בחמישה מיליארד שקלים, כאשר השאיפה היא להגיע ל-65% פריסה בתוך שבע שנים מיום תחילת העבודות. הפרויקט יסתיים לאחר שכל בית בישראל יקבל סיב אופטי, מה שצפוי לקרות בתוך כ-20 שנים. כספק הטכנולוגי של המיזם נבחרה סיסקו (Cisco).

לאנשים ומחשבים נודע, כי שנק עתיד לקבל תקציבים לטובת מיזם התקשורת החדש, אולם היקף כוח האדם של מערך ה-IT שהוא עומד בראשו, שמונה 750 עובדים, לא צפוי לגדול בשלב זה.

עד כה שימש שנק כמנמ"ר בדרג של מנהל אגף (מדובר באגף מערכות המידע והתיקשוב של החברה) והיה כפוף לסמנכ"ל המשאבים האסטרטגיים. מעתה, בשל המינוי החדש, הוא ידווח ישירות למנכ"ל. בנוסף, שנק יהיה ממונה על ההיערכות וההתגוננות של חברת החשמל מפני מתקפות סייבר. יושב ראש הדירקטוריון, אלוף (מיל') יפתח רון-טל, התייחס באחרונה לנושא כאשר ציין שחברת החשמל מתמודדת מדי שעה עם כ-19 אלף ניסיונות חדירה למערכות המיחשוב והבקרה שלה.

שנק בן ה-62, נשוי ואב לשלושה, הוא בעל ניסיון של יותר מ-38 שנים בתחום ה-IT. לפני תפקידיו האחרונים, כמנהל אגף מערכות המידע והתיקשוב וכחבר בוועדה לבחירת המשקיע בחברת התקשורת החדשה, הוא שימש מנהל יחידת הקשר והאלקטרוניקה הארצית וסגן מנהל אגף מערכות המידע והיתקשוב של החברה. יש לו תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון במדעי המחשב.

לא התקבלה תגובת שנק לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים