דיווחים: אווייה תרכוש את רדוויז'ן הישראלית תמורת 200-300 מיליון דולרים

על פי דיווחים שהתפרסמו ברשת, שתי החברות נמצאות "במגעים מתקדמים" לרכישה ● אם הרכישה תצא אל הפועל, תוכל אווייה להרחיב את אחיזתה בשוק התקשורת ככלל ולהיכנס לעולם שיחות הוועידה בווידיאו, שנשלט כיום על ידי סיסקו, פוליקום ולוג'יטק, בפרט ● עם זאת, על פי דיווח אחר שפורסם השבוע, ייתכן שספקיות תקשורת אחרות הן שירכשו את רדוויז'ן בסופו של דבר

ענקית התקשורת אווייה (Avaya) תרכוש את רדוויז'ן (Radvision) הישראלית תמורת 200-300 מיליון דולרים – כך עולה מדיווחים שפורסמו ברשת. אלה ציינו, כי שתי החברות מצויות "במגעים מתקדמים" לרכישה.

רדוויז'ן עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים להעברת שיחות ועידה בווידיאו, ברשתות תקשורת IP ודור שלישי. אווייה היא ספקית תקשורת אחודה, ומהלך הרכישה, אם יתממש, יאפשר לה להרחיב את אחיזתה בשוק התקשורת ככלל ולהיכנס לעולם שיחות הוועידה בווידיאו, שנשלט כיום על ידי סיסקו (Cisco), פוליקום (Polycom) ולוג'יטק (Logitech), בפרט. סיסקו אוחזת ביותר ממחצית מהשוק – 51.6% – כשהרחק מאחוריה נמצאת פוליקום, עם נתח של 19.4%. מנגד, רדוויז'ן נאבקת בשוק זה. באוקטובר הודיעו מנהליה, כי היא הפסידה 7.4 מיליון דולרים ברבעון השלישי השנה ומחזור המכירות שלה צנח במהלכו ל-17.3 מיליון דולרים לעומת 24.5 מיליון ברבעון המקביל ב-2010.

הקשיים הכלכליים של רדוויז'ן נמשכים לאורך השנתיים האחרונות, מאז רכשה סיסקו את מתחרתה של רדוויז'ן, טנדברג (Tandberg) הנורבגית, תמורת שלושה מיליארד דולרים. הרכישה בוצעה באוקטובר 2009 והושלמה ב-2010, והיא העניקה לסיסקו אחיזה בשוק ארגוני הביניים – תחום שהיא הייתה חלשה בו לפני כן. יצוין, כי עד לאותה רכישה קנתה סיסקו מרדוויז'ן מוצרים בהיקפים גדולים, אולם לאחר שקנתה את טנדברג היא צמצמה אותן. או אז החליטה רדוויז'ן לשנות אסטרטגיה: אם בעבר סיפקה החברה בעיקר קופסאות תקשורת לשיחת וידיאו ברשת, באמצעות סיסקו, היא החליטה לספק פתרון כולל שיתחרה בטנדברג ובפוליקום, שכאמור – שולטות בענף. בשנה שעברה רכשה רדוויז'ן את הקניין הרוחני והטכנולוגיה של את'רה (Aethra) האיטלקית תמורת 10 מיליון דולרים וכן את סקופיה, שסיפקה לה רמקולים ומיקרופונים. היא גם חתמה על הסכם עם סמסונג (Samsung), שסיפקה לה מסכים לשיחות הוידיאו, ובכך גיבשה את הפתרון הכולל, שמקביל למתחרותיה. למרות זאת, רדוויז'ן לא הצליחה לבנות מערך שיווק והפצה שיתחרה בזה של סיסקו.

אווייה אינה החברה היחידה המתעניינת ברכישת רדוויז'ן: על פי דיווח אחר שפורסם השבוע, קיימת אפשרות שספקיות תקשורת אחרות הן שירכשו, בסופו של דבר, את רדוויז'ן. בעבר דווח, כי חברות אחרות שקלו את רכישתה, ביניהן HP.

שיחות הוועידה בווידיאו – שוק הולך וגדל

תחום שיחות הוועידה בווידיאו הולך ומתפתח, וצפוי להמשיך לגדול. הסיבה העיקרית לכך היא היכולת שהן מספקות לעובדים לתקשר בינם לבין עצמם ועם הלקוחות והשותפים העסקיים של החברות. כתוצאה מכך נגרם חיסכון בהוצאות הנסיעה של העובדים וקיים פוטנציאל להעלאת התפוקה שלהם.

השבוע פרסמה IDC, כי התחום צמח ברבעון השלישי של השנה ב-24.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ועמד על 680.4 מיליון דולרים. עוד עולה מהנתונים, כי בכל שלושת הרבעונים האחרונים רשם התחום עלייה של יותר מ-20%. האנליסטים הוסיפו, כי הוא צפוי להמשיך ולצמוח בחמש השנים הקרובות, בגלל הרצון של ארגונים לממש את תפיסת השיתופיות, כניסת מערכות תקשורת אחודות לארגונים והכניסה לעולם הנייד, שמאפשר תקשורת באמצעות שיחות ועידה בווידיאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים