פאנדטק הישראלית תתמזג עם S1 האמריקנית; שווי החברה המשותפת: כ-700 מיליון דולרים

פאנדטק, שנמצאת בשליטת כלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי, תמוזג עם S1 לפי שווי שוק של 310.5 מיליון דולרים - פרמיה של 5.11% ● כלל תעשיות צפויה להרוויח מהעסקה 260 מיליון שקלים ● אבי פישר, מנכ"ל משותף בכלל תעשיות: "העסקה מוצלחת עבור החברה, בעלי מניותיה, עובדיה ולקוחותיה"

פאנדטק, שנשלטת על ידי כלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, תתמזג עם S1 האמריקנית בהסכם החלפת מניות. שתי החברות עוסקות באספקת פתרונות סליקה בנקאיים. שווי החברה הממוזגת, שתיקרא פאנדטק, יעמוד על כ-700 מיליון דולרים. העסקה צפויה להסתיים ברבעון הרביעי השנה, בכפוף לאישור בעלי המניות של S1 ופאנדטק, וקבלת האישורים הנדרשים.

העסקה בוצעה לפי שער של 20.58 דולרים למניה לעומת השער הנוכחי של פאנדטק בניו יורק, שעמד על 19.58 דולרים ביום המסחר האחרון. שער העסקה משקף פרמיה של 5.11%. כך, שווי השוק של פאנדטק עומד על 295.34 מיליון דולרים, ואילו העסקה משקפת שווי של 310.5 מיליון דולרים. S1 נסחרת לפי שווי שוק של 402.92 מיליון דולרים.

על פי תנאי ההסכם, בעלי המניות של פאנדטק יקבלו מניות של S1 ביחס המרה של 2.72 מניות בגין כל מניה רגילה של פאנדטק שבבעלותם. עם השלמת עסקת המיזוג, יעמוד חלקם של בעלי מניות S1 בחברה הממוזגת על כ-55% וחלקם של בעלי מניות פאנדטק יעמוד על כ-45% מהחברה הממוזגת. כלל תעשיות, בעלת השליטה בפאנדטק, אשר בבעלותה כ-58% מהמניות הרגילות של פאנדטק, תחזיק לאחר המיזוג  ב-24% מהחברה.

נכון לסוף מרץ, סך המזומנים ושווי מזומנים של שתי החברות יחד הסתכם בכ-143 מיליון דולרים, ולשתיים אין חובות, כך נמסר. פאנדטק ציינה בהודעתה, כי כתוצאה מהמיזוג, היא צופה חיסכון שנתי בהוצאות לפני מס לחזרה הממוזגת בסך כ-12 מיליון דולרים החל משנת 2013. כלל תעשיות צפויה להרוויח מהעסקה 260 מיליון שקלים.

פאנדטק נוסדה בשנת 1993 ומספקת מוצרי תוכנה ושירותים עבור בנקים ברחבי העולם. מערכות התשלומים פרי פיתוחה כוללות העברות תשלומים אלקטרוניים וסליקת תשלומים. מערכות ניהול הכספים פרי פיתוחה מיועדות לתאגידים גדולים וללקוחות עסקיים קטנים. פאנדטק הינה מפעילת מרכז שירותי ה-SWIFT הגדול בעולם ומפתחת מגוון רחב של יישומים פיננסיים, כולל הצגת חשבוניות אלקטרוניות ומימון שרשרת אספקה. פאנדטק מספקת מערכות CLS לבנקים הגדולים בעולם, ולה יותר מאלף לקוחות בעולם.

S1 נוסדה לפני יותר מעשרים שנים, ולה פתרונות בתחום הבנקאות המקוונת, תשלומים, שירותי סליקה ושירותים פיננסיים, בנקאות ניידת, בנקאות לסניפים ועוד. לחברה יותר מ-3,000 לקוחות ארגוניים ב-75 מדינות בעולם.

מטה החברה הממוזגת ימוקם באטלנטה, ארה"ב. ראובן בן מנחם – מנכ"ל פאנדטק, יכהן כיו"ר פעיל של החברה לאחר המיזוג, ויוהאן דראייר – מנכ"ל S1, ישמש כמנכ"ל החברה המאוחדת. אבי פישר, דירקטור ומנכ"ל משותף בחברה, יכהן כמשנה ליו"ר הדירקטוריון של החברה הממוזגת. סמנכ"ל הכספים של פאנדטק, יורם ביברינג, ימשיך בתפקיד בחברה הממוזגת. הנהלת החברה תמנה שמונה חברים, ארבעה לכל אחת משתי החברות שיצרו את המיזוג.

בשנים האחרונות הגבירה כלל תעשיות את מעורבותה בפאנדטק, רכשה מניות נוספות בבורסה והגדילה את החזקתה מכ-36% לכ-58%. כתוצאה מכך הפכה פאנדטק לחברה בת של כלל תעשיות ובראשית 2009 התמנה אבי פישר, מנכ"ל משותף בכלל תעשיות, ליו"ר פאנדטק. פישר מסר, כי "אנו גאים ומרוצים מהצעד. המהלך יוצר חברת ענק הפרוסה בכל העולם, משווקת סל רחב ומגוון של מוצרים ונהנית מיכולות מו"פ משמעותיות. העסקה מוצלחת עבור החברה, בעלי מניותיה, עובדיה ולקוחותיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים