הרכישה הגדולה בתולדותיה: Salesforce.com קנתה את הרוקו תמורת 212 מיליון דולרים במזומן

הרוקו עוסקת באירוח יישומים שנכתבו בשפת התכנות רובי ● Salesforce.com מעוניינת להוסיף יישומים הנכתבים בשפה זו לאלה שאותם היא מציעה במתכונת מקוונת ● רשתות חברתיות, בהן טוויטר, נסמכות על שפת רובי בפיתוחי התוכנה שלהן ● מרק בניוף, מנכ"ל Salesforce.com: "חשבתי לעצמי: כמה נחמד היה יכול להיות אם נרכוש את החברה הזו ונוכל להעביר את כל התעשייה לעבוד בשפת פיתוח זו

Salesforce.com, הספקית הגדולה ביותר של תוכנות לניהול קשרי לקוחות (CRM) במתכונת מקוונת, רכשה את הרוקו (Heroku) תמורת 212 מיליון דולרים במזומן. מדובר בעסקת הרכישה הגדולה ביותר שערכה החברה אי פעם, והיא אמורה להסתיים ברבעון שנגמר בסוף ינואר 2011. Salesforce.com מיוצגת בישראל על ידי בלאט לפידות יישומים ארגוניים ו-One1.

הרוקו היא חברה העוסקת באירוח יישומים שנכתבו בשפת התכנות רובי. Salesforce.com רוצה להוסיף יישומים הנכתבים בשפה זו לאלה שאותם היא מציעה במתכונת מקוונת. אתרים ורשתות חברתיים משתמשים לעתים בשפת רובי (Ruby). טוויטר (Twitter), גרופון (Groupon) וחברות אחרות הפועלות בעולם המדיה החברתית נסמכות על שפה זו בפיתוחי התוכנה שלהן. בשל הרכישה, תתמוך כעת Salesforce.com ביישומים בשתי שפות הפיתוח – ג'אווה (Java) ורובי.

החברה הנרכשת הוקמה ב-2007 על מנת להפיץ ולנהל יישומים מבוססי שפת פיתוח רובי ברשת, דרך הענן. היא מציעה למפתחים בסיס נתונים משלה להטעין ולהריץ את הקוד שפיתחו, וחוסכת מהם את הצורך ברכישת חומרה לטובת הפיתוח וההרצה. היא ניתנת לשימוש לפיתוח, בדיקות וייצור יישומי ווב ויישומים ארגוניים. הרוקו מציעה את הפלטפורמה שלה במתכונת תוכנה כשירות (SaaS).

מרק בניוף, מנכ"ל Salesforce.com, אמר על אנשי הרוקו, כי "הם עושים עבודה מדהימה, ויש להם כמה מהנדסים שמעולם לא פגשתי טובים כמותם. חשבתי לעצמי: כמה נחמד היה יכול להיות אם נרכוש את החברה הזו ונוכל להעביר את כל התעשייה לעבוד בשפת פיתוח זו".

לדברי אל חילווה, אנליסט ב-IDC, "הרכישה הזו אינה האחרונה של Salesforce.com". הוא ציין, כי "היא בהחלט עשויה לבשר על רכישות נוספות, למשל של חברת בוטיק המספקת פלטפורמת יישומים. אני מנחש שהיו להם שיחות עם חברות הזנק נוספות המפתחות יישומים בשפת רובי".

מטה הרוקו נמצא בסן-פרנסיסקו, שלושה קילומטרים מזה של Salesforce.com. היא מעסיקה 30 עובדים, ויותר מ-106 אלף יישומים רצים על גבי הפיתוח שלה. בין לקוחות הרוקו נמצאות בסט-ביי (Best Buy) ו-Comcast. בין המשקיעים בחברה ניתן למנות כמה קרנות הון-סיכון, וכן Y Combinator – חממה לחברות הזנק.

"הפלטפורמה שלנו גדלה במהירות", אמר ביירון סבסטיאן, מנכ"ל הרוקו, בכנס Dreamforce של Salesforce.com, שמתקיים השבוע. "בכל שבוע, בכל חודש, אנחנו פועלים על מנת לפתח ולהביא ללקוחות רכיבים חדשים. זה יימשך, וקצב הפיתוח יואץ בעקבות הרכישה".

מוקדם יותר השנה רכשה Salesforce.com את Jigsaw – חברה המספקת אפשרות לקשר עסקי מול בסיסי נתונים – תמורת 142 מיליון דולרים. לאחר הרכישה, הודיעה החברה הרוכשת, כי בכך היא נכנסת לתחום של שירותי בסיסי נתונים בענן – שוק המוערך בשלושה מיליארד דולרים בשנה. בהמשך לכך, הודיעה Salesforce.com אתמול (ד') על אספקת שירותי בסיס נתונים בענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים