עליה בהיקף הקניות באינטרנט ב-"יום שישי השחור"

בהשוואה לשנה שעברה, עלו ההוצאות על קניות באינטרנט ב-"יום שישי השחור" בכמעט 16% ● סכום ההזמנה הממוצעת בקניות ברשת עלה בכעשרים דולרים - לכ-190 דולרים ● היקף העסקות שבוצעו באינטרנט מגיע לשיעור של 8%-10% בלבד מהיקף העסקות שבוצעו בחנויות פיזיות

עליבאבא מתרחבת בתחום הסחר האלקטרוני בדרום-מזרח אסיה

בהשוואה לשנה שעברה, עלו ההוצאות על קניות באינטרנט ב-"יום שישי השחור" בקרוב ל-16%. מעמדן של הרשתות החברתיות כמקור למידע לקראת קניות עלה, וכך גם התפקיד שמילאו המכשירים הסלולריים בקדחת הקניות.

על פי נתונים של חברת המחקר Coremetrics, שנשאבים מאתרי אינטרנט של יותר מ-500 קמעונאים גדולים בארצות הברית, ובהם בלומינגדייל'ס (Bloomingdales), מייסי'ס (Macys) ו-Petco, עלה היקף הקניות באינטרנט בשיעור של 15.9%, וסכום ההזמנה הממוצעת עלה בכעשרים דולרים – מ-170.19 דולרים בשנה שעברה ל-190.80 השנה.

לפי חברת המחקר, על אף ששיעורם של הקונים שמגיעים לאתרי הקניות מאתרים של רשתות חברתיות עדיין נמוך יחסית, הרי שהתופעה צוברת תאוצה, ופייסבוק (Facebook) מובילה את המגמה. חברת המחקר ציינה, כי קונים נעזרו ברשתות חברתיות כדי למצוא פרטים על מבצעים ורמות מלאי. כן ציינה החברה, כי שיעורם של הקונים שגלשו לאתרי הקניות במכשירים סלולריים עלה ב-26.7% בהשוואה לשנה שעברה.

"ממעקב אחר הסחר האלקטרוני עולה, כי התופעות של המדיה החברתית והטלפונים הסלולריים הופכות למנועי צמיחה עבור הקמעונאים, וכי הצרכנים מאמצים את הקניות באינטרנט לא רק משיקולים של קלות ונוחות, אלא גם כאמצעי לערוך סקרי שוק על מוצרים ושירותים", אמר ג'ון סקווייר, מנהל האסטרטגיה הראשי של Coremetrics.

עוד ציינה החברה, כי התופעה של "קנייה כירורגית" הולכת ומתפשטת. מספר המוצרים שבדקו הקונים השנה היה נמוך ב-18% בהשוואה לשנה שעברה – נתון שמעיד על כך שהם בחרו מראש במוצר ספציפי, עוד לפני שהגיע לחנות, ולא עברו בין המוצרים המוצעים בחנות בניסיון למצוא מתנה מתאימה.

בתחום מוצרי הבריאות והטיפוח רשמו האתרים של בתי הכל בו עליות נאות. משך הזמן שבילו הקונים באתרים שהם עלה בשיעור של 17.7%, ובתחומי הבריאות והטיפוח נרשמה עליה בשיעור של 73.1% במספר הקונים שערכו קנייה ראשונה בהשוואה לשנה שעברה. מספר הביקורים שהסתיימו בקנייה גדל ב-53.4%.

ובכל זאת, על פי נתונים של Associated Press, היקף העסקות שבוצעו באינטרנט מגיע לשיעור של 8%-10% בלבד מהיקף העסקות שבוצעו בחנויות פיזיות. מנתונים שפרסמה חברת המחקר ShopperTrak עולה, כי בהשוואה לשנה שעברה, נרשמה בחנויות הפיזיות עליה של 0.3% בלבד בהיקף הקניות ב-"יום שישי השחור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים