מיקרוסופט וגוגל מתכוונות להשקיע בהגדלת תפוצת האינטרנט בעולם הערבי

שתי החברות ממקמות את הערבית בין 10 השפות שהן צריכות להקדיש אליהן יותר תשומת לב בזמן הקרוב ● וויל ג'ונים, מנהל השיווק של גוגל במזרח התיכון, אמר, כי "יש לנו תוכנית לעשות זאת בחודשים הקרובים, אנחנו עובדים על יוזמות רבות בנושא" ● בתקופה האחרונה חלה עלייה בהוצאות על פרסום בערבית באינטרנט, ונרשמו שמות המתחם הראשונים בשפה זו

שילוב רב יותר של השפה הערבית באינטרנט ינגיש אותו למיליונים רבים נוספים – כך אמרו בכירים במיקרוסופט (Microsoft) ובגוגל (Google) לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). לדבריהם, ככל שיש במדינות מתפתחות יותר מכשירים ויישומים שיכולים להיות בהרבה מקומות בו-זמנית, יש בהם יותר תוכן – מה שמביא גם לפריחה של העסקים באינטרנט.

קרייג מונדי, מנהל המחקר והאסטרטגיה במיקרוסופט, אמר, כי "סטיב באלמר ואני דיברו לפני שנים אחדות ומצאנו שאנחנו מאמינים שהחשיבות של הערבית תעלה מאוד. ועדיין, בגלל הדרך שבה התפתח האינטרנט, לא היה בו הרבה שימוש בשפה זו".

הן מיקרוסופט והן גוגל ממקמות את הערבית בין 10 השפות שהן צריכות להקדיש אליהן יותר תשומת לב בזמן הקרוב. מונדי עצמו ביקר במרכז של מיקרוסופט בקהיר בשנה שעברה.

יצוין, כי אף על פי שהתפתחות האינטרנט בעולם הערבי מאז שנת 2000 הייתה הגדולה ביותר בכל העולם, הערבית היא עדיין שפה זניחה בו, ושיעור התוכן אונליין בערבית והעסקים המבוצעים באינטרנט בשפה זו עדיין פחות בהרבה ממשקלה היחסי. למעשה, רק 1% מהתוכן ברשת הוא בערבית, אף על פי ש-5% מאוכלוסיית העולם דוברים אותה.

וויל ג'ונים, מנהל השיווק של גוגל באזור, אמר, כי "יש באינטרנט הרבה תוכן בערבית, אבל עדיין, אנחנו רוצים לראות יותר תוכן מקצועי ועסקי בשפה זו". לדבריו, "אחת המשימות העיקריות היא לאפשר לגולשים דוברי ערבית יותר כלים להגדיל את התוכן בשפה זו, ואנחנו מחויבים לעזור להם. יהיה נהדר לראות יותר מסחר אונליין, פרסומים ואתרי חדשות במזרח התיכון".

כשכתב רויטרס שאל את ג'ונים איך גוגל מתכוונת לסייע בהרחבת התפוצה של האינטרנט בקרב המשתמשים הערביים, הוא השיב: "יש לנו תוכנית לעשות זאת בחודשים הקרובים, אנחנו עובדים על יוזמות רבות בנושא".

ההוצאה במזרח התיכון על פרסום אונליין הגיעה ב-2009 ל-90 מיליון דולרים, לעומת 66.5 מיליון ב-2008 ו-38 מיליון ב-2007. עם זאת, מספר זה קטן בהרבה מההוצאה המקבילה בבריטניה, למשל, שעמדה ב-2009 על 5.3 מיליארד דולרים.

כמו כן, לפני חודשים אחדים נרשמו במצרים ובערב הסעודית שמות המתחם הראשונים בערבית. זאת, לאחר ש-ICANN אישר בנובמבר האחרון שימוש באותיות שאינן לטיניות בכתובות אינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים