ההאקרים הישראלים משיבים מלחמה: "מי שפוגע בנו – פוגע בעצמו"

חברי קבוצת Israeli Elite Force פרצו לאתר של משרד הפנים הפלסטיני ומזהירים: "צפו לבלתי צפוי" ● מנגד, האקרים פרו-פלסטיניים השחיתו את הערך בוויקיפדיה של ראש הממשלה והחליפו את תמונתו של נתניהו בדגל פלסטין ● פעילי ימין טוענים כי הדפים שלהם הוסרו בעקבות חבירה של הנהלת פייסבוק עם גורמי שמאל והממסד, ומבטיחים: "לא יסתמו לנו את הפה"

נמשך "צוק איתן הקיברנטי" – מלחמת תקיפות האתרים בין האקרים ישראליים ותומכי ישראל להאקרים פלסטיניים ופרו-פלסטיניים. קבוצת האקרים ישראליים בשם Israeli Elite Force התגאתה בדף הפייסבוק (Facebook) שלה כי פרצה לאתר משרד הפנים הפלסטיני והפילה שרת לשליחת הודעות SMS שאנשי החמאס ככל הנראה השתמשו בו לצורך משלוח הודעות שווא לישראלים.

לפני כמה ימים קיבלו מאות אלפי ישראלים מסרונים שאחד מהם טען לפגיעה במפעלים הפטרו-כימיים בחיפה ולהיערכות לפינוי של העיר – מה שכמובן לא היה ולא נברא.

ההאקטיביסטים מ-Israeli Elite Force טענו כי המבצע שלהם "בא בתגובה לנסיונות בלתי פוסקים לתקיפת אתרים ישראליים ויהודיים שאין להם שום קשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני. שיטת הפעולה של האויבים שלנו זהה בשדה הקרב בשטח ובאינטרנט – תקיפה ופגיעה בחפים מפשע רק משום היותם ישראלים או יהודים. באנו להגיד לכולם שלתקיפת אתרים ישראליים או יהודיים יש השלכות, ואלה שמנסים לפגוע בנו פוגעים באנשים שלהם. המידע שלהם שנמצא באינטרנט לעולם לא יהיה בטוח. אנחנו רואים הכול, בכל מקום וכל הזמן. צפו לבלתי צפוי". הם חתמו את ההודעה שלהם במשפט "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

דגל פלסטין במקום תמונתו של ראש הממשלה. צילום מסך: ערך הוויקיפדיה של נתניהויצוין שזאת לא הפעם הראשונה שהקבוצה תוקפת: כך, למשל, הם הפילו מאות אתרים פלסטיניים וחדרו לחשבונות טוויטר (Twitter) של חברים בארגון אנונימוס (Anonymous). הם עשו זאת כמענה למתקפה גדולה אותה הבטיחו ההאקרים תומכי פלסטין ב-7 באפריל השנה – הבטחה שלא מומשה, לאחר שהם גרמו נזק קל בלבד.

הושחת הערך של נתניהו בוויקיפדיה
מנגד, גם ההאקרים הפלסטינים והפרו-פלסטינים ממשיכים לא לשקוט על השמרים: הקורבן שלהם הפעם הוא הערך בוויקיפדיה (Wikipedia) בשפה האנגלית של בנימין נתניהו. ההאקרים הצליחו להשחית אמש (ג') את הערך של ראש הממשלה ולהשתיל במקום תמונתו את דגל פלסטין. הוויקיפדים היו זריזים מאוד והחזירו את תמונתו של נתניהו בתוך פחות מדקה. יצוין כי גולשים רבים דיווחו על השינוי ברשתות החברתיות.

המקרה מעלה את אחד היתרונות – אבל גם המגרעות – של ויקיפדיה: העובדה שכל אחד יכול לפתוח ולערוך ערכים. באנציקלופדיה החופשית אמנם מנסים להילחם בתופעת ההשחתה של ערכים באמצעים שונים, אולם כאמור, לא תמיד בהצלחה.

נסגרו עמודי פייסבוק על שם החייל הנעדר
אתמול דיווחנו על שורה של עמודי פייסבוק (Facebook) שפתחו פעילי חמאס או מקורבים לארגון הטרור על שמו של החייל הנעדר, אורון שאול, לאחר שהנהלת הרשת החברתית מחקה את הפרופיל שלו. חלק מהעמודים האלה כללו תעמולה של החמאס.

היום אנחנו מדווחים כי אנשי פייסבוק מחקו ארבעה מאותם דפים, בעקבות בקשה של איגוד האינטרנט הישראלי. באיגוד מאמינים כי במהלך היום יימחקו דפים נוספים.

כמו כן, איגוד האינטרנט ומשרד החוץ פנו במשותף להנהלת פייסבוק בבקשה למחוק מהאתר תכנים גזעניים ומסיתים נגד ישראל, וכן דפים הקוראים לאלימות נגד ערבים.

פעילי הימין: סגירת עמודי הפייסבוק שלנו – רדיפה
המשך נוסף לדיווח שפרסמנו במסגרת המדור אתמול: פעילי ימין בכירים שדפי הפייסבוק שלהם נסגרו טוענים כי הדבר נעשה תוך שיתוף פעולה של הנהלת האתר עם גורמי שמאל ו-"גורמים ממסדיים". הם טענו כי ידוע להם שהשב"כ עוקב אחריהם וטענו שאלה שפעלו להורדת הדפים שלהם עושים זאת במקום להילחם בעזה. בכל מקרה, הם מסרו כי "לא יסתמו לנו את הפה".

הדברים נאמרים בעקבות הסגירה שביצעה הנהלת פייסבוק של הדפים של ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, ארגון להב"ה וברוך מרזל.

השתתפו בהכנת הידיעה: יניב הלפרין ויוסי הטוני

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים