נפתלי בנט: "אני מתרגש מהחדשנות – ישראל תלויה בה"

"אני רואה את החדשנות של היזמים הישראליים יום יום, והיא חשובה לעתיד המדינה", אמר שר הכלכלה בכנס השנתי של תוכנית החממות של המדען הראשי ● הוא ציין כי באחרונה הוקמו במסגרת התוכנית של המדען הראשי "שתי חממות חדשות בתחומים חדשים: המזון והביו"

פרשה מ-1996. נפתלי בנט. צילום: יהודה עשור

"העתיד של מדינת ישראל תלוי בכך שהרבה אנשים, צעירים ולא צעירים, יחליטו לקחת אחריות וליזום, להקים חברות, כולל בתחום ההיי-טק. אני מתרשם ומתרגש מהחדשנות הישראלית, שאותה אני רואה יום יום", כך אמר שר הכלכלה, נפתלי בנט, בכנס השנתי של תוכנית החממות של המדען הראשי.

השר בנט, שהגיע לכנס ישירות מהבחירות לנשיאות בכנסת, ציין כי "הבעיה היא שהגם שהאבטלה נמוכה, המשרות הקיימות לא טובות מספיק. לכן, המפתח לפרנסה הוא היזמות. אנחנו הופכים עולמות, גם ובעיקר באמצעות המדען הראשי ותחום ההיי-טק, שמזריק אנרגיה לעם ישראל וליזמי ישראל".

הוא אמר כי באחרונה הוקמו במסגרת התוכנית של המדען הראשי "שתי חממות חדשות בתחומים חדשים: המזון, שהוא אחד הנושאים החשובים בעולם, והביו".

אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלהלדבריו, "יש בחממות דחף לגרום לדברים לקרות, ביצועיות. חדשנות זה דבר טוב, אבל הרבה יותר חשובה הנחישות לגרום לדברים לקרות. הדחף לפרוץ דלתות וחלונות כדי להביא את המוצר לשוק, גם אם הוא לא מושלם. זה הסוד להצלחה".

"התרומה של תוכנית החממות לכלכלה לא מוטלת בספק"
אבי חסון
, המדען הראשי במשרד הכלכלה, אמר כי "תוכנית החממות היא תוכנית דגל בעשייה בתחומי ההזנק וההנבטה. התרומה שלה לכלכלה הישראלית לא מוטלת בספק". הוא ציין כי "זוהי תוכנית ייחודית בעולם ופרופסורים ממדינות אחרות רוצים 'להעתיק' אותה. אלא שאי אפשר לעשות לתוכנית הזאת העתק והדבק, כי הסוד של הצלחתה נעוץ באנשים, ואת זה קשה לשכפל".

"דבר נוסף שמבטיח את הצלחת התוכנית הוא היכולת שלה להשתנות ולהתאים את עצמה למציאות המשתנה, באמצעות רפורמות והפיכתה לרלוונטית יותר. אני מבטיח שנמשיך לעשות את זה", הוסיף חסון.

נבחרו זכייניות חדשות להקמת חממות
בפתיחת הכנס הודיע יוסי סמולר, מנהל תוכנית החממות הטכנולוגיות, על בחירת שתי זכייניות חדשות להקמת חממות. הזכיינית הראשונה היא Inspire Healthcare Innovations – מיזם בבעלות משותפת של פיליפס (Phillips) וטבע, שיוקם ברעננה ויעסוק בהשקעה בפרויקטים בתחום התרופות והמכשור הרפואי. השנייה היא שטראוס, שתקים חממה באזור אשקלון שתעסוק בתחום טכנולוגיות המזון.

הבחירה התבססה, לדברי סמולר, על כך שהזכייניות החדשות יכולות להעניק תמיכה טכנולוגית ועסקית של תאגידי ענק בעלי ניסיון רב למיזמים שיש להם רמת סיכון גבוהה. בנוסף, נלקח בחשבון הערך המוסף הגבוה שחברות גדולות יכולות לספק לחברות החממה.

עוד ציין סמולר, כי לא נבחרה זכיינית ברמת הגולן, משום שהחברות המציעות לא עמדו בתנאי הסף. הוא מסר כי בחצי השנה הקרובה יקוים הליך תחרותי נוסף להקמת חממה באזור זה.

החברות המצטיינות
במסגרת הכנס הוכרזו שלוש החברות המצטיינות של תוכנית החממות, שנבחרו מתוך 17 חברות: Advanced MemTech, בוגרת חממת טרנדליינס אגטק – מופת, המפתחת ממברנות בעלות ביצועים משופרים לטיפול במים; MitrAssist, בוגרת חממת טרנדליינס מדיקל – משגב, המפתחת מסתם מיטראלי תותב לטיפול בחולים באי ספיקת לב; ו-YOTPO, בוגרת חממת אקספלור, המפתחת פלטפורמת חוות דעת חברתיות לאתרי מסחר מקוון.

לחממה המצטיינת לשנת 2013 נבחרה טרנדליינס מדיקל – משגב, בזכות איכות המיזמים שנקלטו בה והתמיכה הצמודה שהם מקבלים מצוות החממה, כמו גם בזכות הצלחת החברות הבוגרות בחממה בגיוס השקעות פרטיות ושיתופי פעולה אסטרטגיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים