חברת החשמל מקימה ענן פרטי מבוסס BMC בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

חברת החשמל מעוניינת להקים ענן פרטי לכל שירותי ה-IT שלה ● מערכת הניהול של BMC תטפל במערכי התוכנה, החומרה והתשתיות

יוסי שנק, סמנכ"ל התקשוב של חברת החשמל. צילום: קובי קנטור

חברת החשמל מקימה ענן פרטי מבוסס BMC. בימים אלה הושלמה הקמת התשתית לשלב הראשון של פרויקט מיחשוב ענן פרטי בחברת החשמל. הפרויקט ארך כמה שבועות ושלב ראשון שלו הסתיים בימים אלה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי השלב הראשון שלו עומד על חמישה מיליון שקלים וכל הפרויקט – עוד כמה מיליוני שקלים.

עובדי אגף מערכות המידע ותיקשוב בחברת החשמל יחד עם אנשי BMC ישראל ומטריקס הם שהקימו את תשתית הענן.

הפרויקט הוא השלב הראשון בדרך לרצונה של חברת החשמל להקים ענן פרטי לכלל שירותי ה-IT של החברה. במסגרת הפרויקט הוטמעה מערכת ניהול הענן של BMC, המסייעת לנהל את התהליכים הפנימיים של חברת החשמל, כולל מערכי התוכנה, החומרה והתשתיות.

במסגרת הפרויקט הוטמע פתרון CLM (ר"ת Cloud Lifecycle Management) של BMC, שמסייע ביצירת סביבת ענן פרטי ומנהל אותה. המערכת מנהלת את מחזור חיי הענן, כולל בניית הענן וניהולו השוטף, ניהול התהליכים להזמנת שירותים דרך פורטל בשירות עצמי, הכולל קטלוג שירותים, והקצאה ושחרור דינמיים של המשאבים הנדרשים. בנוסף הוטמעו כלי מיטוב ותפעול הענן להבטחת זמינות משאבי הענן, נצילות מירבית של משאבים, רמות שירות לאפליקציות הרצות על הענן, ניהול פרו-אקטיבי לאיתור ומניעת תקלות וכלי בקרה לניהול תהליכים שיבטיחו עמידה ביעדי ההכנסות ועלויות הענן, ועמידה בסטנדרטים ותקנות עבור תשתיות הענן והאפליקציות הרצות על הענן.

הפרויקט מחולק לשלושה שלבים. השלב הראשון, שהסתיים, כולל את הטמעת מערכות BMC. השלב השני, שיתפרש על פני 2014, יעסוק בגיבוש הסביבה הכוללת של הענן והשמשתו מול מאות מעובדי ה-IT של חברת השמל. בשלב השלישי, שיקרה ב-2015, יעברו אלפי עובדי חברת חשמל לצרוך יישומים דרך הענן הפרטי.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר יוסי שנק, סמנכ"ל התיקשוב בחברת החשמל, כי "יישום הענן הפרטי נובע מכמה מניעים, האחד הצורך בייעול שירותי ה-IT, השני הקצאת משאבי מיחשוב יעילה וזריזה יותר, השלישי, יכולת לספק רמת שירותי IT אחידה, והרביעי – חיסכון כספי, למשל בעלויות הרישוי של התוכנות". הוא הוסיף כי "הענן הפרטי יסייע לנו לייעל את מערך הפיתוח שלנו ולהפוך אותו למהיר יותר. בנוסף, הענן הפרטי יסייע לייעול של תהליכי המיחשוב הפנימיים, כך שנוכל לתת שירות טוב יותר ללקוחות, כולל מערך יעיל יותר של חשבוניות ותהליכים משופרים".

יורם אלול, מנהל אזור ישראל וטורקיה ב-BMC, הוסיף כי "הפרויקט הגדול הזה התבצע בזמן קצר במיוחד, במסגרתו גם הוגדרו הצרכים והשירותים וגם יישמנו אותם. בימים אלה אנחנו מתחילים את השלב השני של הפרויקט, במסגרתו יורחב הענן הפרטי ויתווספו לו יכולות חדשות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    ענן פרטי? שוב משתמשים במילים גבוהות ובבאז וורד בשביל לתאר מיחשוב מרכזי בטכנולוגיות חדשות / מתקדמות. חוץ מזה אני מאוד מקווה שהוועד לא ישבית את התוכנית כמו שהשבית על עליית מערכת ה- SAP לפני מספר שנים

  2. מודי

    וכיצד אתם חושבים יממנו את הענן הפרטי של חברת החשמל? הם יעלו שוב את מחירי החשמל כמו למשל כיסוי הפיצויים או הגרעונות שלהם על התנהלות בזבזנית. להערכתי מבקר המדינה צריך לבדוק אותם לעומק.

אירועים קרובים