והאוסקר הולך ל…?

חברה בשם ICC חזתה את הזוכים בטקס, שייערך ביום א' הקרוב, על פי מדע הנתונים וניתוחים אנליטיים מתקדמים

מדעני נתונים יכולים להפיק תובנות יקרות ערך בעזרת פתרונות של טכנולוגיה ארגונית – על סמך נתונים סטטיסטיים, מדעי מחשב ומיומנות עסקית. השאלה היא, האם הם יכולים לחזות מי יזכה בטקס האוסקר שייערך ביום א' הקרוב?

בחטיבת Farsite לניתוחים אנליטיים מתקדמים של חברת ICC סבורים שכן, ופרסמו רשימה של הזוכים הצפויים בקטגוריות העיקריות – על פי מדע הנתונים.

"התחזיות שלנו הן הרבה יותר מסתם ניחוש" טוען ריאן מקלארן, המנהל המדעי הראשי של ICC. "מרבית האנשים מופתעים לשמוע שהמודלים המתוחכמים לחיזוי שמשמשים בענפים דוגמת קמעונות ובריאות יכולים לשמש גם לחיזוי מדויק של הזוכים באוסקר. ולמרבה הצער גילינו שלמרות שברשתות החברתיות רבים מהמרים על דיקפריו, מהנתונים שלנו עולה כי ביום א' הקרוב הוא יחזור הביתה ללא פסלון מוזהב".

בתחזית דומה שפרסמה חטיבת Farsite בשנה שעברה היא ניחשה נכונה את הזוכים בחמש מתוך שש קטגוריות, ובכלל זה פרס 'שחקן המשנה הטוב ביותר' לכריסטוף וולץ ופרס 'הסרט הטוב ביותר' לארגו. המודל שלה נסמך על נתונים מיותר מארבעים שנים שבהן נערך טקס האוסקר ונתונים נוספים שמסייעים לקבוע את הסבירות לזכייה. המשתנים כוללים את סך המועמדויות, מועמדויות לפרסים אחרים וזכייה בהם, שמועות וזכיות קודמות של כל מועמד. הנה התחזית של Farsite לשנת 2014, לחמש מהקטגוריות המעניינות בטקס.

– פרס השחקן הטוב ביותר למתיו מקונוהיי – על מועדון הלקוחות של דאלאס;

– פרס הבמאי הטוב ביותר לאלפונסו קוארון – על כוח משיכה;

– פרס הסרט הטוב ביותר ל- 12 שנים של עבדות;

– פרס השחקנית הטובה ביותר לקייט בלאנשט – על יסמין הכחולה;

– פרס שחקן המשנה הטוב ביותר לג'ארד לטו – על מועדון הלקוחות של דאלאס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים