וייבר נמכרה לענקית אינטרנט יפנית תמורת 900 מיליון דולר במזומן

החברה, המציעה אפליקצית צ'ט עם 300 מיליון משתמשים מרחבי העולם, נמכרת עתה תמורת פי 30 מהסכום שהושקע בה ● מאחורי וייבר עומדים ארבעה יזמים ישראלים, אולם החברה רשומה בקפריסין

16/02/2014 09:29

אפליקציית המסרים המיידים ושיחות הווידיאו וייבר (Viber) נמכרה בסוף השבוע לאחת מחברות שירותי האינטרנט הגדולות בעולם, רקוטן (Rakuten) היפנית, תמורת 900 מיליון דולר במזומן. מאחורי הסטארט-אפ עומדים ארבעה ישראלים – טלמון מרקו, איגור מגזיניק, סאני מראולי ועופר סמוכה – אולם החברה רשומה בקפריסין. הרכישה צפוי להיסגר עד סוף חודש מרץ.

בעלי השליטה מוכרים עתה את החברה לאחר שהשקיעו בה כ-30 מיליון דולר, ללא תמיכה מצד קרנות הון-סיכון או גופים מוסדיים. זאת, כשלוש שנים בלבד מאז הקימו את וייבר, ב-2010, ולאחר שצברו מאגר משתמשים של 300 מיליון איש על פני 190 מדינות – נתון שהופך את האפליקציה לאחד מחמשת יישומי הצ'ט הפופולריים ביותר בעולם. רוב המשתמשים מגיעים מארצות הברית, אוסטרליה ורוסיה. החברה מפעילה מרכז פיתוח בישראל שמעסיק כמה עשרות עובדים.

וייבר מאפשרת שיחות אינטרנטיות בחינם. בחודשים האחרונים היא התרחבה לשימוש גם במחשבים אישיים התומכים בחלונות (Windows) ובמקינטוש (Macintosh), וכן לבלקברי (Blackberry). בסך הכול היא תומכת בכ-30 שפות.

לרקוטן, שמשרדיה ממוקמים בטוקיו, יותר מ-200 מיליון משתמשים. היא החברה הגדולה ביותר בתחומה ביפן והשישית בו בעולם. בשנים האחרונות רכשה הענקית היפנית את Kobo, שירות ספרים אלקטרוניים עם היצע של ארבעה מיליון פריטים; Wukai.tv, שירות סטרימינג; ו- Viki, ספקית תוכן דיגיטלי עם עשרות מיליוני משתמשים בווב ובמובייל.

המיליארדר הירושי מיקיטני, מנכ"ל ויו"ר רקוטן, אמר בהודעתו על הרכישה כי הסטארט-אפ ישלים את פתרונות החברה ויאפשר לה לספק תוכן דיגיטלי. לדבריו, השירות החדש יאפשר ללקוחות ליצור קשר עם סוחרים לפני רכישה. הוא ציין כי הרכישה תאפשר לרקוטן להתחרות ביריבות הגדולות שלה – אי-ביי (eBay) ואמזון (Amazon).

האקזיט של וייבר הוא השני בגודלו של חברה ישראלית בחודשים האחרונים, לאחר שווייז (Waze) נמכרה ביוני לגוגל (Google) תמורת 1.1 מיליארד דולר, באחד האקזיטים הגדולים ביותר של סטארט-אפ ישראלי בכל הזמנים.

יש לכם סטארט-אפ מעניין? חושבים שכדאי לקוראים שלנו לדעת עליו? צרו איתנו קשר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים