מגה-פוליטיקאי: קים דוטקום הכריז על התמודדות בבחירות בניו זילנד

יזם האינטרנט השנוי המחלוקת יקים ויממן מפלגה חדשה במדינתו המארחת, שלדבריו תפנה לקהל הצעיר ומשתמשי האינטרנט האדוקים

14/01/2014 17:13

קים דוטקום, מייסד האתר Megaupload, הכריז היום (ג') על הקמת מפלגה חדשה והתמודדות בבחירות הכלליות בניו-זילנד – כך פורסם ב-AP. החוקים המקומיים אוסרים על יזם האינטרנט השנוי במחלוקת, אזרח גרמניה, להתמודד באופן פעיל על כיסא בפרלמנט – לכן הצהיר דוטקום כי הוא יקים ויממן את המפלגה החדשה. ההשקה הרשמית תיערך בשבוע הבא.

"המפלגה שלי תפעיל את אלה שנמנעים מלהצביע, את הנוער, את קהל האינטרנט. אנחנו הולכים להפוך את הזירה הפוליטית למרגשת", פרסם דוטקום בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו. "פרטים נוספים ב-20 בינואר (יום ב' הקרוב – ר"ש)". טרם נקבע מועד רשמי לבחירות הכלליות, אם כי ההערכה היא שהן תתקיימנה בין ספטמבר לנובמבר השנה.

דוטקום (39), הידוע גם בשם קים שמיץ, בחר את מועד ההשקה בקפידה. התאריך המיועד מסמן שנתיים בדיוק מאז נעצר על ידי המשטרה המקומית באחוזתו בגין הפעלת האתר Megaupload, שקידם פעילות פיראטית על פי הרשויות בארצות הברית.

בשנה שעברה הקים דוטקום אתר חדש, Mega.co.nz, אולם דאג להנמיך את גובה הלהבות. "אין לראות באתר החדש אצבע משולשת שמופנית לממשל האמריקני או להוליווד", אמר אז בראיון שהעניק לרויטרס (Reuters) באחוזתו שבפאתי אוקלנד, ניו זילנד – מדינה שידועה יותר בכבשים הרועות בה או בסרטי ההוביט מאשר בטייקוני היי-טק שנויים במחלוקת.

עם זאת, דוטקום ידוע כמי שאינו נחבא אל הכלים. בשנים האחרונות שמו יצא למרחקים כבעל אורח חיים ראוותני, שכלל נשים רבות, אחוזות ובתי יוקרה ואוסף מכוניות מרשים במיוחד. מלבד הרשויות בארצות הברית, הוא הסתבך גם עם שלטון החוק המקומי, ובין היתר הוחרמו חלק מנכסיו, בסכום המוערך ב-10 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים