הכנסת הצביעה פה אחד: חמש שנות מאסר למי שמבצע "אונס וירטואלי"

מפיצים של סרטוני ותמונות סקס שנעשה בכפייה או ללא ידיעתו של מי מהמשתתפים ייכנסו לכלא, לאחר שהצעת חוק שהגישה ח"כ יפעת קריב עברה ללא מתנגדים

הכנסת אישרה אמש (ב') הצעת חוק לפיה מפיץ של סרטוני ותמונות סקס ברשת או במובייל שבוצעו בכפייה, או שהופצו ללא ידיעתו של מי מהמשתתפים, יהיה חשוף לעונש של עד 5 שנות מאסר. ההצעה, שהגישה ח"כ יפעת קריב, עברה בקריאה שלישית ברוב של 31 תומכים, ללא מתנגדים.

החוק החדש מהווה הרחבה של החוק למניעת הטרדה מינית. הוא קובע כי כל אדם שהפיץ תכנים מעין אלה בווטסאפ (WhatsApp), ברשתות החברתיות ובמרחב הקיברנטי בכלל ייחשב לעבריין מין ואילו הנפגעת (כך במקור) תיחשב כנפגעת עבירת מין.

ח"כ קריב יזמה את הצעת החוק בעקבות מקרה שהובא לידיעתה בו צולמה אישה על ידי בן זוגה בזמן שקיימו יחסי מין, וזה הפיץ לאחר מכן את הסרטון בווטסאפ. מקרה זה מצטרף לסרטונים רבים אחרים של יחסי מין שהופצו בתקופה האחרונה בסלולר וברשתות החברתיות מבלי שאחד מבני הזוג יהיה מודע לכך.

לאחר אישור הצעת החוק אמרה ח"כ קריב כי "בימים אלה אנחנו עדים לעוד ועוד מקרים של תקיפות מיניות שתועדו ומופצים בציבור ללא מעצורים וללא גבולות. ההתערבות החקיקתית הזאת היא הכרחית ותעזור להילחם בתופעה המזעזעת של 'אונס וירטואלי'. מדובר בחוק פורץ דרך, גם בהיבט החקיקתי וגם בהיבטים הנורמטיבי והערכי. זה הישג גדול לקורבנות של עבירות מין".

היא הוסיפה כי הפצת סרטים ותמונות מעין אלה "איננה מעשה קונדס, אלא יכולה להרוס חיים של אנשים בכלל ושל נערות צעירות בפרט". ח"כ קריב ציינה כי חלק מאותן נערות "מפתחות לאחר מכן רצון להתאבד או שהופכות בעל כורחן לכוכבות פורנו. זו תופעה מסוכנת שצריך לעקור מהשורש, ואני שמחה שגם הכנסת חושבת ככה".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ד"ר עליזה לביא, אמרה כי מדובר במהפכה. גם באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בירכו על מעבר החוק. עו"ד ליאת קליין, היועצת המשפטית של האיגוד, אמרה כי בשנים האחרונות מתבצעות במרחב הווירטואלי "עבירות מין חמורות רבות" וכי "השינויים הטכנולוגיים מחייבים התמודדות עם הסכנות האמיתיות והמוחשיות שהולידו". לדבריה, המדיה החברתית הפכה כר פורה לביצוע עבירות מין, שמפיל ברשת רבים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    זה חוק שלא יחזיק מים. מי שראה אתמול את התוכנית של ניסים משעל בערוץ 2 יבין זאת. היום בעידן הטכנולוגי ניתן לפרוץ לכל מכשיר סלולארי/מחשב נייד ולהוציא תמונות. בחורות צריכות להפנים לא להצטלם בעירום ועל אחת כמה וכמה לא בזמן קיום יחסי מין ולשמור את התמונות במכשיר הסלולארי/ מחשב , אם הן רוצות להיות שחקניות פורנו אז בסדר ואם לא אז שלא תצטלמנה בצורה שיכולה לפגוע בכבודן העצמי.עדיף היה להשקיע בהסברה או בשיעורי חינוך בבתי ספר (מטעם משרד החינוך) מאשר לחוקק חוק זה, במקום זאת משקיעים בפרסומות מטומטמות של ביטוח לאומי או חברת חשמל, אפשר לחשוב שיש לי ברירה לבחור בין בטוח לאומי למשהו אחר או בין חברת חשמל למשהו אחר.

אירועים קרובים