סוכני ה-NSA שתלו "דלתות אחוריות" במוצרי סמסונג, סיסקו ודל

הסוכנות לביטחון לאומי שתלה פרצות במוצרי ענקיות תקשורת רבות במטרה להגיע ליעדים רגישים שונים, בהם ראשי ממשלה ונשיאים, ולספק מידע ל-CIA ול-FBI: "חברות יכולות להקים כל מחסום שבעולם - והמומחים של NSA יצליחו לחדור דרכו"

ההאקרים הרוסים תוקפים שוב. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הסוכנות לביטחון לאומי האמריקנית (NSA) שתלה "דלתות אחוריות" בציוד של ענקית התקשורת סיסקו (Cisco), דל (Dell), ווסטרן דיגיטל (Western Digital), סמסונג (Samsung), וואווי (Huawei) סיגייט (Seagate) ו-Maxtor. כך על פי ידיעה שפורסמה בעיתון הגרמני דר שפיגל (Der Spiegel) הנסמכת על מסמכים שהדליף אדוארד סנואודן.

פרצות אלו אפשרו חדירה למחשבים, כוננים קשיחים, נתבים וציוד אלקטרוני נוסף, במטרה לשמש את אנשי היחידה המיוחדת של הסוכנות, המופקדת על גישה ליעדים רגישים ומטרות קשות לפיצוח – בהם מחשבים של ראשי ממשלה ונשיאי מדינות. הדלתות האחוריות שימשו בין היתר את סוכנויות הביון האמריקניות, ה-CIA וה-FBI.

"נראה שלאנשי היחידה יש מפתח כמעט לכל מנעול. חברות יכולות להקים כל מחסום שבעולם – והמומחים של NSA יצליחו לחדור דרכו", נכתב בידיעה. אולם, יעד החדירה המועדף על אנשי היחידה הוא ככל הנראה קוד BIOS, שמופעל מלוח האם של המחשב לאחר שמדליקים אותו. תוכנות אבטחה מוכרות אינן מסוגלות לזהות את הקוד ששתלו אנשי NSA, והקוד נשאר אפילו לאחר שמפרמטים את המחשב ומתקינים בו מערכת הפעלה חדשה.

מלבד דל, כל החברות המוזכרות בידיעה הכחישו שידוע להן על דלתות אחוריות במוצריהן. ב-NSA סירבו להגיב.

כזכור, באחרונה התחוללה סערה עם פרסום הטענות שלפיהן ה-NSA שיחדה את ענקית האבטחה RSA כך שתשתול דלתות אחוריות במוצריה, בעבור 10 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים