אלביט תטמיע מערכת מבצעית-מודיעינית במשטרת אוסטרליה; היקף הפרויקט: 32 מיליון דולרים

המערכת, ספקטרום, תטפל במשולב בתחומי שיטור קהילתי, חקירות ברמה הלאומית, ניהול אירועים והפצת מודיעין רלוונטי לגורמי השטח, ונמסר שהיא תביא להגברת היעילות המבצעית של כלל כוחות השיטור באוסטרליה ● הפרויקט צפוי להימשך ארבע שנים והמערכת עתידה להיות מבצעית עד 2032

החברה הבת האוסטרלית של אלביט מערכות תטמיע מערכות IT לחקירה, מודיעין וניהול אירועים עבור המשטרה הפדרלית של המדינה. הפרויקט החל ביוני השנה וצפוי להסתיים במרץ 2017, והמערכת צפויה להיות בשימוש מבצעי ל-15 שנים – עד 2032. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על 32 מיליון דולרים אמריקניים (כ-35 מיליון דולרים אוסטרליים).

הפרויקט מהווה חלק ממהלך אסטרטגי ארוך טווח של משטרת אוסטרליה, להחלפת כלל תשתיות המיחשוב הישנות, בפרויקט בהיקף 145 מיליון דולרים. המערכת הנוכחית שבשימוש משטרת אוסטרליה, PROMIS (ר"ת Police Real-time Online Management Information System – מערכת מודיעינית לניהול אירועים בזמן אמת), היא בת יותר מ-15 שנים. קציני משטרה הגדירו את יחסם אליה כ-"יחסי אהבה-שנאה" ותיארו אותה כ-"מגושמת ביותר". הם מסרו, כי כבר ב-2008 התגלו במערכת תקלות וחולשות שפגעו בהיבטים המבצעיים והמודיעיניים של פעילות המשטרה המקומית.

המערכת שתוטמע, ספקטרום (Spectrum), היא מוצר מדף והיא תעבור התאמות לצרכים הייחודיים של משטרת אוסטרליה. בין השאר, היא תחליף מערכות דיווח קיימות ומערכת לניהול ראיות. על פי משטרת אוסטרליה, המערכת החדשה צפויה להגביר את היכולת המבצעית של קצינים, כמו גם את רמת אבטחת המידע של הארגון. מדובר במערכת IT שתאחד כמה מערכות קיימות ותחליף אחרות. היא תטפל במשולב בתחומי שיטור קהילתי, חקירות ברמה הלאומית, ניהול אירועים והפצת מודיעין רלוונטי לגורמי השטח, ותביא, כך נמסר, להגברת היעילות המבצעית של כלל כוחות השיטור.

אף שאלביט לא מסרה על כך פרטים, לסוכנויות הידיעות האוסטרליות נודע, כי מערכות ה-IT פרי פיתוח אלביט "מצויות בשימוש על ידי גורמי ביטחון ישראליים במאבקם בזירה הפלסטינית. הן עברו מבצוע ונוסו בהצלחה בכמה זירות מאבק".

בנוסף, אלביט תספק לצבא אוסטרליה מל"טים וחלקם יהיו בשימוש המשטרה לטובת מלחמתה בפשיעה ברחבי המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים