ה-OECD: מספר חברות הסטארט-אפ נמוך מאשר לפני המשבר

מחקר חדש שערך הארגון במדינות שונות, בהן ישראל, מראה שהנתונים חמורים במיוחד באירופה ושהם מעידים על כך שיזמים עדיין סובלים מ-"תנאי נחיתה" מוגבלים ביותר ● עם זאת, החוקרים גילו, כי יש ירידה בסטיגמות על יזמים שנכשלו, עקב ההכרה במעורבות שלהם בהתאוששות ● עוד מעלה המחקר שצעירים אופטימיים יותר לגבי האפשרות שיקימו עסק בעתיד הקרוב

מספר חברות הסטארט-אפ כיום נמוך מזה שהיה לפני המשבר הכלכלי האחרון, במיוחד באירופה – כך עולה ממחקר שערך ה-OECD במדינות שונות, ובכללן בישראל. על פי המחקר, באוסטרליה ובבריטניה אמנם יש עלייה במספר הסטארט-אפים, אולם זו נובעת מגידול במספר החברות של עצמאים. נתונים אלה מצביעים על כך שיזמים עדיין סובלים מ-"תנאי נחיתה" מוגבלים ביותר.

מספר חברות הסטארט-אפ הנמוך בולט בספרד, בעוד בצרפת הוא עלה בצורה ניכרת, עקב התוכנית לצמצום הביורוקרטיה והשיפור במדיניות המסים כלפי עצמאים.

על פי הדו"ח, מספר החברות שנסגרו לא היה בולט במיוחד בהשוואה לגידול הניכר שנרשם בו בתקופת המשבר. כמו כן, החוקרים מצאו שהגישות במדינות השונות כלפי עסקים שנכשלו הפכו חיוביות יותר, בין היתר עקב ניפוץ הסטיגמה שנקשרה עם חברות כושלות, כתוצאה מהעלייה במודעות למעורבות של יזמים בהתאוששות. הציבור מוכן כיום, הרבה יותר מבעבר, לתת ליזמים שנכשלו הזדמנות שנייה.

עוד מראה המחקר שצעירים אופטימיים יותר לגבי האפשרות שיקימו עסק בעתיד הקרוב, על אף ששיעור היזמות מתחת לגיל 25 עומד כיום במדינות ה-OECD על 4% בלבד. נתון עגום נוסף הוא שנשים עצמאיות מרוויחות 35% פחות מגברים עצמאיים. לעומת זאת, שכירות מרוויחות "רק" 15% פחות משכירים.

המחקר נעשה באוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, ברזיל, בולגריה, קנדה, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, הונגריה, ישראל, איטליה, יפן, דרום קוריאה, לטביה, ליטא, לוכסמבורג, מכסיקו, הולנד, ניו-זילנד, נורבגיה, פורטוגל, רומניה, רוסיה, סלובקיה, סלובניה, ספרד, שבדיה, שווייץ, טורקיה, בריטניה וארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים