קרן אתנה פנתה לחברות היי-טק על מנת לרכוש פסלי ינשופים שיוצבו בתערוכה בנמל תל אביב

הקרן, שאחראית למיזם מחשב לכל מורה, תציב 100 פסלי ינשופים, שיעוצבו על ידי מיטב האומנים, בתערוכה שתתקיים בסוכות, בסיוע אנשים ומחשבים ● כספי הרכישה יועברו למיזם, שבמסגרתו רוכשת הקרן מחשבים ניידים עבור מורים ● לדברי אורי בן ארי, יושב ראש קרן אתנה והוגה התערוכה, "הינשוף מסמל את אלת החוכמה אתנה, שעל שמה נקרא המיזם"

קרן אתנה, היוזמת והמפעילה של מיזם מחשב לכל מורה, פנתה לחברות היי-טק על מנת לרכוש פסלים של ינשופים אותם היא עתידה להציב בחול המועד סוכות בנמל תל אביב, במסגרת פרויקט "ינשופים בנמל". ההכנסות מהמכירה יופנו למיזם.

הקרן עתידה להציב 100 פסלי ינשופים בשטחי הנמל, שיעוצבו על ידי מיטב האומנים, בשיתוף עם בית הספר הגבוה להנדסה ועיצוב שנקר. עד כה הביעו 23 אומנים את נכונותם להשתתף בתערוכה. במסגרת זו פנתה הקרן ל-100 חברות, ארגונים פילנתרופיים ואנשים פרטיים, בין היתר מתעשיית ההיי-טק, שמעוניינים לקדם את החינוך, כדי שירכשו את הפסלים וייקחו אותם, עם תום התערוכה, למשרדיהם או לכל מקום אחר בו הם יחפצו.

לדברי אורי בן ארי, יושב ראש קרן אתנה ומייסד מחשב לכל מורה, "הינשוף מסמל את אלת החוכמה אתנה, שעל שמה נקרא המיזם". הוא ציין ש-"נתנו לכל אומן חופש בחירה כיצד לעצב את הפסל, בהתאם לתפיסתו האומנותית האישית".

מיזם מחשב לכל מורה נחנך בספטמבר 2007, בברכת ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, ובהשתתפות הסתדרות המורים ובנק מסד. מאז תחילתו הוענקו מחשבים ניידים ב-190 יישובים. כל מורה שמשתתף במיזם עובר הכשרה מעשית בתפעול המחשב, והרשויות המקומיות אחראיות לכך שבבתי הספר שנכנסים למיזם יהיו תשתיות טכנולוגיות מתאימות. בסך הכול קיבלו עד כה 7,400 מורים מחשבים ניידים והם משמשים ללימוד בכיתה ומלווים את עבודת המורה בכיתה ובבית.

השאיפה של קרן אתנה היא לצייד את כל 120 אלף המורים בישראל במחשב נייד, שלדברי בן ארי "מהווה כלי עבודה בסיסי לכל מזכירה מתחילה ולא יעלה על הדעת שמורה בכיתה יהיה בלי מחשב".

אולם, המימון לפרויקט, המבוסס על תרומות בלבד, עלול להיעצר אם התעשיה וגורמים אזרחיים, בשילוב הממשלה, לא יזרימו לו כספים. לכן הגה בן ארי את תערוכת הינשופים, במסגרתה יוכלו חברות ועסקים להביע את הזדהותם עם המיזם, שתורם להעלאת רמת החינוך של המורים בארץ.

אנשים ומחשבים וכלכליסט ילוו את הפרויקט לאורך הדרך ויסייעו בקידומו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים