אפל תשלם 53 מיליון דולרים לבעלי מכשירים שניזוקו כתוצאה ממים

החברה הגיעה לפשרה, שטרם קיבלה את אישור בית המשפט, בתביעה ייצוגית שהגישו 153 אלף בעלי מכשירי iPhone ,iPhone 3G ,iPhone 3GS ושלושת הדורות הראשונים של ה-iPod Touch ● כל אחד מהם צפוי לקבל כ-200 דולרים, אולם הסכום עשוי להשתנות ● המסמכים שהוגשו לבית המשפט הראו, כי הייתה לאפל מדיניות אחריות "נזילה", שאפשרה לה להתכחש לכיסוי גם במקרים בהם הוכח שמקורו של הנזק למכשיר הוא במים

אפל (Apple) הסכימה לשלם 53 מיליון דולרים כדי ליישב תביעה ייצוגית הקשורה לכיסוי אחריות של גרסאות מכשירי ה-iPhone וה-iPod הראשונות שלה.

בתביעה, שהוגשה ב-2010, נטען שאפל התכחשה מול חלק מלקוחותיה בצורה לא הוגנת מהתחייבותה לתת אחריות על מכשירים שלה שהתקלקלו בגלל נזקי מים.

ההסכם, שעדיין לא קיבל את אישור בית המשפט, יחול על כ-153 אלף בעלי המכשירים הכלולים בתביעה הייצוגית – iPhone, iPhone 3G ,iPhone 3GS ושלושת הדורות הראשונים של ה-iPod Touch. כל אחד מהם צפוי לקבל, נכון לעכשיו, כ-200 דולרים. עם זאת, הסכום עשוי להשתנות בתלות במספר מגישי התלונות.

המכשירים המדוברים כללו אחריות סטנדרטית של החברה לשנה או אחריות מורחבת לשנתיים, אך במקרים רבים סירבה החברה לטפל בהם וטענה שהמשתמשים הם אלה שהזיקו להם. מה שקבע היה אינדיקטור שהוכנס למכשיר ואם צבעו הפך מלבן לוורוד או לאדום – זו הייתה ההוכחה שנגרם לו נזק ממים.

המסמכים שהוגשו לבית המשפט הראו, כי הייתה לאפל מדיניות נזקים "נזילה", שאפשרה לה להתכחש לכיסוי האחריות גם במקרה שבו האינדיקטור שינה את צבעו כאמור. מכל מקום, בהמשך הסתבר שהאינדיקטור הזה יכול לשנות את צבעו גם כתוצאה מחום – לפי חברת 3M, שייצרה את האינדיקטורים.

הסכם זה מגיע בעקבות הביקורת על כיסוי האחריות של אפל בסין, שם הואשמה שתיקנה חלפים שבורים או מקולקלים, לעומת מדינות אחרות, שבהן החליפה את המכשיר המקולקל בחדש. הפרסומים גרמו לחברה לשנות את מדיניות האחריות שלה ולהתנצלות פומבית של טים קוק, מנכ"ל החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים