ארצות הברית: הצעת החוק למס על קניות באינטרנט עברה בסנאט

69 סנאטורים, משתי המפלגות, הצביעו בעד הצעת "החוק לשוק הוגן", שמאפשרת למדינות בארצות הברית לחייב מוכרים לגבות עבורן מס, ורק 27 התנגדו לה ● התומכים בהצעה טוענים שסוחרים שפועלים באינטרנט לא גובים מס קנייה וכך נהנים מיתרון תחרותי לא הוגן על פני רשתות השיווק הגדולות ● לעומתם, המתנגדים טוענים שההצעה תכביד את נטל המס על הצרכנים ותיצור "רשת של גובי מס באינטרנט עבור המדינות בארצות הברית" ● כעת עוברת ההצעה להצבעה בבית הנבחרים

הסנאט האמריקני אישר אתמול (ב') את הצעת החוק השנויה במחלוקת לגביית מס על קניות באינטרנט, לאחר שיותר משני שליש מהסנאטורים הצביעו בעדה.

"החוק לשוק הוגן" יאפשר למדינות ארצות הברית לחייב סוחרים שפועלים באינטרנט לגבות עבורן מס קנייה גם מחוץ לתחום שיפוטן. 69 סנאטורים הצביעו בעד הצעת החוק, משתי המפלגות, ורק 27 סנאטורים התנגדו לה.

הצעת החוק, שזוכה לתמיכת נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עוברת כעת להצבעה בבית הנבחרים. אם החוק יאושר גם שם, הוא יהפוך את פסק הדין של בית המשפט העליון של ארצות הברית מ-1992, שקבע שסוחרים לא חייבים לגבות מס עבור מדינות שאין להם נוכחות פיזית משמעותית בהן. הצעת החוק שאושרה בסנאט כוללת פטור לסוחרים שמחזור הפעילות שלהם נמוך ממיליון דולרים בשנה.

התומכים בהצעת החוק, ובהם רשתות שיווק גדולות כמו וול-מארט (WallMart), מייסי'ס (Macy's) ובסט-ביי (Best Buy), טוענים שסוחרים שפועלים באינטרנט לא גובים, במקרים רבים, מס קנייה וכך הם נהנים מיתרון תחרותי לא הוגן על פני רשתות השיווק הגדולות. משום כך קוראים התומכים ליצור "מגרש משחקים מאוזן יותר".

לעומתם, המתנגדים להצעה טוענים, כי היא תכביד את נטל המס על הצרכנים וכי תכליתה היא ליצור, למעשה, "רשת של גובי מס באינטרנט עבור המדינות בארצות הברית". מנכ"ל אי-ביי (eBay), ג'ון דונהיו, אף הפיץ בחודש שעבר מכתב בדואר האלקטרוני לעשרות אלפי סוחרים קטנים שפועלים באתר והאיץ בהם לפנות לנציגים שלהם בבית הנבחרים ולהביע את התנגדותם להצעת החוק. "הצעת החוק מתייחסת אליכם ואל תאגידים של מיליארדי דולרים, דוגמת אמזון (Amazon), בדיוק באותה הצורה. התומכים בהצעת החוק מתעלמים מהעובדה שהנטל על עסקים כמו שלכם גדול בהרבה מאשר על תאגידים רב לאומיים", כתב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים