מימון ישיר הקימה אתר גיבוי והתאוששות מאסון במתקני Med-1; ההיקף: מאות אלפי שקלים

הפרויקט כלל הקמה של פתרון DRP כולל למימון ישיר, במסגרתו נבנתה חוות שרתים חדשה, שמיועדת לספק מענה שלם לשרידות ולהמשכיות עסקית של החברה ● הנהלת החברה החליטה על הקמת אתר DRP חם, שיאפשר חזרה לעבודה תוך שעות ספורות ויבטיח את ההמשכיות העסקית והתפעולית שלה ● בנוסף, Med-1 תספק למימון ישיר שירותי תפעול, תקשורת ומיקום לאתר הגיבוי של החברה, לתקופה של חמש שנים

אלי מטרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של MedOne

מימון ישיר, חברת האשראי הצרכני מקבוצת ביטוח ישיר, הקימה אתר גיבוי והתאוששות מאסון (DRP) במתקני חברת Med-1. הפרויקט ארך חודשים ספורים והסתיים בסוף 2012. היקפו לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

במסגרת הפרויקט הוקם פתרון DRP כולל למימון ישיר, במסגרתו נבנתה חוות שרתים חדשה, שמיועדת לספק מענה שלם לשרידות ולהמשכיות עסקית של החברה. במסגרת ההתקשרות בין החברות תספק Med-1 שירותי תפעול, תקשורת ומיקום לאתר הגיבוי של החברה, לתקופה של חמש שנים. גם עלות האירוח לא נמסרה, אולם גורמים בשוק העריכו גם אותה במאות אלפי שקלים.

מערכות המידע של מימון ישיר משרתות כ-150 משתמשים ופועלות על גבי כ-120 שרתים. עד ליישום הפתרון החדש, מערכת הגיבוי של החברה התבססה על גיבוי באמצעות קלטות. הערכות שביצעו אנשי מימון ישיר הביאו למסקנה, כי במקרה של אסון או השבתה משמעותית של המערכת יידרשו כמה שבועות כדי להשיבה לעבודה סדירה על בסיס מערכות הגיבוי הקיימות. כתוצאה מהגידול המתמשך בהיקפי המידע והתלות הנרחבת במערכות ה-IT בחברה החליטה הנהלת מימון ישיר להקים אתר DRP חם, שיאפשר חזרה לעבודה תוך שעות ספורות ויבטיח את ההמשכיות העסקית והתפעולית של החברה.

הבחירה במתקני Med-1 נעשתה בשל הפריסה הגיאוגרפית הרחבה שלהם, מה שמאפשר לבחור באתר מרוחק ממרכז הארץ, בעל מערך תשתיות המאפשר השגת יתירות מרבית ורמת שרידות ורציפות מובטחת של 99.99%.

חוות השרתים החלופית מצויה במתחם ייעודי למימון ישיר, שכולל שרתים וציוד תקשורת בבעלותה המלאה של מימון ישיר ובגישה בלעדית של אנשיה. כחלק מהציוד שהותקן במתחם מצויים שרתי VMware ESX, שרתי אחסון של נט-אפ (NetApp), שרת גיבויים ורובוט נוסף לגיבוי כפול על גבי קלטות. בנוסף, מצוידת המערכת במתגי תקשורת של סיסקו (Cisco) ובפתרונות אבטחת מידע מתקדמים.

לדברי רועי ברוכים, מנהל התשתיות של מימון ישיר, "הקמת אתר ה-DRP הוכיחה עצמה כמוצלחת בהיבט הכספי ובהיבט האיכותי. יישום הפיתרון אפשר לנו לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית, תוך מענה שלם וכולל לרציפות ולהמשכיות עסקית".

אלי מטרה, מנהל אגף מכירות ב-Med-1, ציין ש-"התלות הגבוהה של המגזרים העסקי, הממשלתי והציבורי במערכות מידע היא עובדה קיימת. שם המשחק כיום הוא מזעור סיכונים וכתוצאה מכך, ארגונים נדרשים לתת מענה גם למקרים לא רצויים של השבתת מערכות – בין אם כתוצאה מכשל טכנולוגי פנימי או מאסון חיצוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים