גיא רחמים, נט-אפ: "DRP זה חשוב, אבל המשכיות עסקית חשובה יותר"

"יש פרדוקס בכל הקשור למרכזי מיחשוב, מאחר שכולם רוצים לשים אותם מתחת לאדמה אולם יש צורך שהם יהיו באתר עילי, כדי להימנע מהצפות", אמר רחמים, סמנכ"ל הטכנולוגיות של נט-אפ ישראל ● כך, אמר, מבצע עמוד ענן הדגיש את הרצון לשים את הדטה סנטרים מתחת לאדמה בעוד שההצפות הדגישו את הרצון שהם יהיו באתר עילי ● כמו כן, רחמים אמר שאי הגעתם של עובדים רבים למשרדים עקב ההצפות "מעלה את החשיבות של הכנסת וירטואליזציה של תחנות קצה, שמאפשרות לעבוד מכל מקום"

"DRP, היערכות והתאוששות מאסון, הוא דבר חשוב, אולם BCP, יצירת המשכיות עסקית אמיתית – חשוב יותר", אמר גיא רחמים, סמנכ"ל הטכנולוגיות של נט-אפ (NetApp) ישראל.

רחמים אמר את הדברים לאחר ההצפות שהיו אתמול (ג') ברחבי הארץ. לדבריו, "קיים בישראל פרדוקס מסוים בכל הקשור למרכזי מיחשוב, מאחר שכולם רוצים לשים אותם מתחת לאדמה אולם יש צורך שהם יהיו באתר עילי, כדי להימנע מהצפות. לפני כמה שבועות חווינו כולנו את מבצע עמוד ענן ועימו את איום הטילים. כולם רוצים לשים את הדטה סנטר מתחת לאדמה, שזה בדיוק המקום הבעייתי בהקשר של ייחוס איום הצפות. רק לפני כמה שבועות היינו עדים למקרה של חברה ישראלית שיושבת בניו-יורק, שבמהלך ההוריקן סנדי הוצף כל הדטה סנטר שלה. בגלל זה היא החליטה להעביר אותו לאתר עילי".

"הכול עניין של סיכונים וניהולם", אמר. "DRP בישראל, למרות היותו חשוב – הוא בעייתי. מאחר שקיימת בעייתיות מבחינת העלויות שלו, ארגון שמיישם התאוששות מאסון לא מיישם המשכיות עסקית. כך, נוצר מצב בו אנחנו עדים לארגונים שעשו DRP ולמרות זאת לא מצליחים להגיע למצב של המשכיות עסקית אמיתית. הם מנסים לעבור לאתר ה-DR וייתכן שהם מגלים שהמידע נמצא, אבל הם לא מצליחים לעבור עם המערכות למצב של עבודה מלאה. מכאן נובעת החשיבות לא רק של ה-DRP אלא גם של ההמשכיות העסקית האמיתית".

רחמים ציין, כי "ביום כמו אתמול, במקרה של הצפות, עובדים לא מגיעים לעבודה, מה שמעלה את החשיבות של הכנסת טכנולוגיות דוגמת וירטואליזציה של תחנות קצה (VDI). אלה מאפשרות לעבוד מכל מקום, למשל מהבית או מבית הקפה, כאילו העובד נמצא במשרד". לדבריו, "ארגונים נדרשים ליכולות של ניידות גם לשותפים העסקיים והלקוחות. יש לאפשר כניסה לאתר האינטרנט הארגוני דרך טלפונים חכמים".

"אנחנו, בנט-אפ, יכולים לספק פתרונות המשכיות עסקית לארגונים, פתרונות שרתים וגם פתרון VDI חכם", ציין רחמים. "יש לנו יכולת לנצל בצורה יעילה יותר את מערכי האחסון יחד עם הוכחת החזר השקעה מהיר על פתרונות VDI שעובדים עם כל ספקיות הווירטואליזציה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים