מנכ"ל אפל יצא לביקור שני בסין תוך פחות משנה

המנכ"ל, טים קוק, נפגש עם שותפים וגורמי ממשל בסין במהלך הביקור שלו בשוק השני בגודלו של החברה ● בין היתר, הוא נועד עם שר התעשייה וטכנולוגיות המידע של סין ● מזה ארבע שנים מתקיימים מגעים לשיתוף פעולה בין אפל לצ'יינה מובייל, חברת הסלולר הגדולה בסין, אולם המשא ומתן נתקל בקשיים, בעיקר עקב חילוקי דעות באשר לאופן חלוקת ההכנסות בין שתי החברות

מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, נפגש עם שותפים וגורמי ממשל בסין במהלך ביקור שני שלו בשוק השני בגודלו של החברה, בתוך פחות משנה.

קצב הצמיחה של השוק הסיני הוא המהיר ביותר מבין כל השווקים שבהם פועלת אפל והחברה פותחת במדינה שורה של חנויות חדשות. בחודש שעבר מכרה אפל בסין יותר משני מיליון יחידות של מכשירי iPhone 5 בתוך שלושה ימים בלבד, בהשקה המוצלחת ביותר של טלפונים חכמים מתוצרתה בסין אי פעם.

השוק הסיני אחראי כיום ל-15% מההכנסות של אפל. אולם, למרות ההצלחה של מכירות ה-iPhone במדינה, אנליסטים צופים שהצלחת החברה בה בטווח הארוך תלויה בהרחבה של מערך השותפים הסיניים של אפל במדינה, בכלל זה בכריתת הסכם עם חברת הסלולר הגדולה ביותר בה, צ'יינה מובייל (China Mobile).

דוברת אפל בסין, קרולין וו, מסרה הבוקר (ד'), כי "טים הגיע לסין כדי להיפגש עם בכירים בממשל ושותפים. סין היא שוק חשוב עבורנו ואנחנו מצפים להמשיך לצמוח בו". היא סירבה להשיב אם קוק ייפגש גם עם מנהלים בצ'יינה מובייל.

מכשירי iPhone נמכרים כיום בסין בשבע חנויות של אפל, באמצעות משווקים ודרך חברות הסלולר צ'יינה יוניקום (China Unicom) וצ'יינה טלקום (China Telecom), שמספר המנויים שלהן ביחד הוא פחות ממחצית ממספר מנויי הסלולר של צ'יינה מובייל. הסכם עם חברת הטלקום הגדולה ביותר בסין נחשב כגורם חיוני לשיפור ההפצה של אפל בשוק המקומי, שמונה 290 מליון משתמשים. אפל מנהלת מגעים על הסכם עם הענקית הסינית מזה ארבע שנים.

בעבר נמסר משתי החברות, כי הסוגיה היחידה שמונעת שיתוף פעולה ביניהן היא בעלת אופי טכני: החברה הסינית מפעילה רשת דור שלישי שונה מהמקובל בשאר חלקי העולם. אולם, התברר שהמחלוקות רחבות יותר וקשורות גם לחלוקת ההכנסות.

בהודעה שפורסמה באתר של משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע של סין נמסר, כי קוק נפגש אתמול עם השר, מיאו וויי, וכי השניים דנו בהתפתחויות בענף הטלפונים החכמים, במגמות ובחידושים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים