פיני כהן, STKI: "רק כשיש נפילות, ביום כמו היום, ההנהלות נזכרות בחשיבותן של תשתיות ה-IT"

"מנהלי הארגונים לרוב לא רוצים לשמוע על תשתיות מיחשוב - הם רוצים שקט ושלא יפריעו לעבודה. בגלל שהם לא רואים את התשתיות, אז הם גם לא מתייחסים אליהן", אמר כהן - סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI, לאנשים ומחשבים ● לדבריו, מזג האוויר הסוער של הימים האחרונים מביא לכך שארגונים שאין להם DRP, שוקלים לעשות זאת ביתר רצינות ● "יום כמו היום מהווה תמרור אזהרה", הסביר

"במקרים כמו זה של היום (ג'), כאשר יש נפילות של מערכות – רק אז נזכרות הנהלות הארגונים בחשיבות של תשתיות ה-IT. ביום רגיל, מנהלי הארגון באים בטענות למנהל התשתיות על העלויות הגבוהות. לא ממש מעניין אותם מה קורה במגזר התשתיות והתפעול", אמר פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI, בשיחה עם אנשים ומחשבים, על רקע הסופה הסוערת שפקדה את המדינה והגיעה לשיאה הבוקר.

לדבריו, "מנהלי הארגונים לרוב לא רוצים לשמוע על תשתיות מיחשוב – הם רוצים שקט ושלא יפריעו לעבודה. בגלל שהם לא רואים את התשתיות, אז הם גם לא מתייחסים אליהן. מצד שני, התשתיות כן גוזלות משאבים כספיים מהארגון – בהיבטי תוכנה, חומרה וכוח אדם. או אז, בגלל הלחץ הבלתי פוסק לצמצם בעלויות ה-IT, הנהלות ארגונים כל הזמן חושבות שהתשתיות זה המקום הראוי לקיצוץ".

"כל סמנכ"ל כספים שהתקין רשת תקשורת בביתו חושב שהוא מבין גדול בתחום", הוסיף כהן. "מה שהם לא יודעים הוא, שאין דין רשת תקשורת אלחוטית בבית עם שלוש נקודות, כדין רשת תקשורת ארגונית – בהיבטי ההקמה, התפעול, התחזוקה ואבטחת המידע. כך, נוצר מצב בו הנהלות ארגונים גם לא מרגישות את תשתיות ה-IT ביומיום, וגם באות בטענות שהן יקרות ולא יעילות".

"ראינו ארגונים שכאשר הם נתקלו בתקלה ברמת התשתית, ה-'ברז' הכספי נפתח ומיד הוקצו משאבים לתחום", סיפר כהן. "אני פוגש מנהלי תשתיות IT אשר מקווים בסתר ליבם שתהיה תקלה, כי אז הם יקבלו יותר תקציבים. הם נאבקים ביומיום עם ציוד שלא נתמך, עם צורך בתחזוקה מתמדת ועם קיצוצים הולכים וגדלים. ברגע שקיצצת להם 5% מהתקציב ולא קרה כלום, זה מפתה להוריד עוד 5%. היקף ההוצאה על תשתיות ה-IT מהווה יותר מ-50% מכלל הוצאות המיחשוב. לכן כל זה כל כך אטרקטיבי לקצץ שם".

מזג האוויר הסוער של הימים האחרונים, אמר כהן, "מביא לכך שארגונים שאין להם DRP, שוקלים לעשות זאת ביתר רצינות. יום כמו היום מהווה עבורם תמרור אזהרה. הם חושבים: 'גם אם לא קרה לי כלום – זה יום להיזכר לעשות בדיקות'".

לצד DRP, סיכם כהן, "יש את נושא ההמשכיות העסקית. אם אדם לא יכול להגיע לעבודה, אז שיעבוד מהבית. זה יכול לעזור. כיום יש עובדים בארגונים שלא יכולים להתחבר מרחוק. יום כמו היום יביא לכך שיותר עובדים יוכלו לעבוד מרחוק, וזה קשור לתשתיות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אודי בורג

    איך תמיד פיני כהן יודע להגיד את הדברים הברורים מאליהם ושכל אחד יודע אותם חוץ ממנו ורק אותו מפרסמים אומר אותם. ממש דברי חוכמה שנונים. למשל "פיני כהן, STKI: “הווירטואליזציה היא הטכנולוגיה שעשתה הכי הרבה ב-IT בעשור האחרון” כאילו, דא? תגיד משהו שלא יודעים. לא דברים שכולם יודעים. ברור שתצנזרו את תגובתי אבל הייתי חייב לכתוב.

  2. נתן גביש

    מי שעובד בענן לא סבל ולא יסבול משטפונות...לא צריך לדאוג לתשתיות...

אירועים קרובים