שיא חדש ביום שישי השחור: היקף הקניות באינטרנט הגיע ליותר ממיליארד דולרים

היקף הקניות המקוונות ביום שישי השחור השנה היה גבוה ב-26% מזה שנרשם אשתקד - כך עולה מנתונים שפרסמה ComScore ● גם בחג ההודיה עצמו חלה עלייה בהיקף הקניות אונליין - בשיעור של 32% ● אם לא לוקחים בחשבון אתרי מכירות פומביות, האתר הפופולרי ביותר ביום שישי השחור השנה היה אמזון, ואחריו וולמארט ובסט ביי

עליבאבא מתרחבת בתחום הסחר האלקטרוני בדרום-מזרח אסיה

יום שישי השחור, שחל בסוף השבוע האחרון, היה יום חג אמיתי לאתרי הקניות באינטרנט: היקף המכירות בו חצה בראשונה את הרף של מיליארד דולרים והגיע לסכום כולל של 1.042 מיליארד. מדובר בעלייה של 26% בהשוואה להיקף המכירות ביום שישי השחור של השנה שעברה – כך עולה מנתונים שפרסמה ComScore.

גם בחג ההודיה עצמו, שיום שישי השחור בא בכל שנה מיד לאחריו, חלה עלייה בהיקף המכירות המקוונות, ואלה הסתכמו ב-633 מיליון דולרים – זינוק של 32% בהשוואה לחג ההודיה אשתקד.

"למרות הפרסומים הרבים במדיה על חשיבותו של יום שישי השחור מבחינת היקף הקניות בחנויות הפיזיות, מסתמן שחשיבותו של יום זה הולכת וגוברת דווקא בערוצים של הסחר האלקטרוני – ובמיוחד בקרב קהלים שמעדיפים להימנע מעמידה בתורים ארוכים בחנויות הפיזיות", ציין ג'יאן פולגוני, יושב ראש ComScore. "בשילוב עם הידיעות הראשונות על ירידה בשיעור של 1.8% בהיקף הקניות בחנויות הפיזיות ביום שישי השחור, אנחנו יכולים לדווח, ללא ספק, על תופעה שיווקית מרובת ערוצים".

גם על פי נתונים של יבמ (IBM) חלה השנה עלייה בהיקף הקניות באינטרנט ביום שישי השחור, אם כי לפי הענק הכחול, עמד שיעור העלייה על 20.7%.

יצוין שביום שישי השחור השנה אירע מהפך: בעוד שבשנה שעברה הגיע היקף הקניות בענף ההלבשה והאביזרים למקום השני, השנה הוא רשם יותר מרבע מההיקף הכולל של הקניות בדולרים, ודחק למקום השני את הענף של חומרת המחשב, שהגיע אשתקד למקום הראשון. נוכח העלייה באימוץ מחשבי הלוח והטלפונים החכמים נרשם גידול בהיקף המכירות של התכנים והמנויים, שהיה גבוה השנה ב-29% בהשוואה ל-2011.

כ-57.3 מיליון בני אדם ביקרו ביום שישי השחור השנה באתרי הסחר האלקטרוני – צמיחה של 18% בהשוואה לאשתקד. אם לא לוקחים בחשבון אתרים של מכירות פומביות דוגמת אי-ביי (eBay), האתר שזכה למספר הרב ביותר של ביקורים היה אמזון (Amazon), ואחריו האתרים של וולמארט (Walmart) ובסט ביי (Best Buy). במקום הרביעי דורג האתר של Target ובמקום החמישי – אתר אפל (Apple).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים