מקורות רשמיים בצרפת: ארצות הברית השתילה במחשבים שלנו את Flame

על פי המקורות, שצוטטו בשבועון הצרפתי לה אקספרס, הממשל האמריקני השתיל את תוכנת הריגול במערכות של ממשלת צרפת במהלך הבחירות שנערכו השנה במדינה ● לדבריהם, המתקפה החלה בפייסבוק ונמשכה באתר פישינג שהתחזה לרשת האינטראנט של ממשלת צרפת ● הממשל האמריקני הכחיש את הטענות ומסר, כי "שיתוף הפעולה בינינו לבין צרפת, בתחומים של מודיעין, אכיפת חוק והגנה, מעולם לא היה הדוק יותר, והוא חיוני למלחמה באיומים משותפים מצד גורמים קיצוניים"

האם הממשל האמריקני ערך מתקפה של ריגול מקוון נגד המחשבים של ממשלת צרפת במהלך מסע הבחירות לנשיאות המדינה שנערכו השנה?

בידיעה שהופיעה שלשום (ג') בשבועון הצרפתי לה אקספרס (L'Express) טענו גורמים רשמיים במדינה, כי מחשבים השייכים ליועצים בכירים של הנשיא הצרפתי הקודם, ניקולא סרקוזי, נפרצו תוך שימוש בתוכנת הריגול Flame, שתוכננה במיוחד לביצוע של מתקפות ממוקדות.

על פי הגורמים הללו, המתקפות נערכו בתקופה שבין 22 באפריל, אז נערך הסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות, ל-6 במאי, אז נערך הסיבוב השני והמכריע, בו הביס פרנסואה הולנד מהמפלגה הסוציאליסטית את סרקוזי. המתקפה החלה בפייסבוק (Facebook), בה יצרו התוקפים קשר עם היועצים והוסיפו אותם כחברים, ונמשכה באתר פישינג שהתחזה לרשת האינטראנט של ממשלת צרפת ובו נלכדו שמות המשתמש והסיסמאות של היועצים.

הממשל האמריקני הכחישו את ההאשמות. "אנחנו מכחישים מכל וכל את ההאשמות של הגורמים האנונימיים, על פיהן לקחה ארצות הברית חלק במתקפה מקוונת נגד ממשלת צרפת", מסר מת'יו צ'נדלר, דובר המשרד האמריקני לביטחון פנים. "צרפת היא אחת מבעלות הברית האיתנות ביותר שלנו. שיתוף הפעולה יוצא הדופן בינינו, בתחומים של מודיעין, אכיפת חוק והגנה, מעולם לא היה הדוק יותר, והוא חיוני למלחמה באיומים משותפים מצד גורמים קיצוניים".

יצוין, כי בסוף מאי השנה פורסמו נתונים של קספרסקי (Kaspersky), שעל פיהם שימשה Flame במתקפות נגד מדינות שונות במזרח התיכון: איראן (189 מתקפות), ישראל והרשות הפלסטינית (98), סודן (32), סוריה (30), לבנון (18), ערב הסעודית (10) ומצרים (5). בדו"ח זה לא צוינה מתקפה כלשהי על ממשלת צרפת.

עוד יצוין, כי במציאות השוררת באינטרנט, קשה מאוד לייחס מתקפות בוודאות מלאה לגורמים כלשהם. כדי לעשות זאת נחוצות ראיות מוצקות ומפורטות, שמגיעות ממקור מהימן. בדיווח של לה אקספרס לא צוינו מקורות כאלה, מה שלא תורם לאמינותו. גם אם שרתי הפיקוד והבקרה שהפעילו את תוכנות Flame שהתגלו בצרפת נמצאו פיזית בארצות הברית, ייתכן שגורמים ממדינה אחרת שכרו אותם, או השתלטו עליהם מרחוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים