התוכנה ששימשה את הקמפיינים של אובמה ורומני תשמש מפלגות גדולות בארץ

הליכוד וקדימה בוחנות בימים אלה "בעניין רב" את תוכנת Virtue של החברה בשם זה, שנרכשה לפני כחצי שנה על ידי אורקל ● אורקל מינתה את ד"ר איתן לסרי, מנכ"ל אתגר פתרונות אסטרטגיים ויזמות, למשווק הרשמי של התוכנה בארץ ● לדבריו, "ישראל היא שוק מאוד טיפוסי לניהול מערכת בחירות באמצעות הרשת, ובגלל ריבוי המקורות וגיוון הרשתות, נדרשת תוכנה אחת שיודעת לרכז את כל הנתונים על הגולשים ולתת למנהלי הקמפיין ולראשי המטות תמונת מצב עדכנית בכל רגע נתון"

תוכנת קמפיין הבחירות ברשתות החברתיות ששימשה את המתחרים בבחירות האחרונות על נשיאות ארצות הברית, הנשיא ברק אובמה ומתחרהו, מיט רומני, נבחנת בימים אלה בעניין רב על ידי מספר מפלגות גדולות בישראל, לקראת מערכת הבחירות הנוכחית – כך נודע לאנשים ומחשבים.

התוכנה, Virtue, פותחה על ידי החברה בשם זה, שנרכשה במאי האחרון על ידי אורקל (Oracle), ושימשה את המועמדים לבחירות בארצות הברית. לקראת הבחירות הקרובות לכנסת ולאחר מכן לרשויות המקומיות החליטה אורקל "לגייר" אותה ולמנות את ד"ר איתן לסרי, מנכ"ל אתגר פתרונות אסטרטגיים ויזמות, כמשווק הרשמי שלה. נציג של אורקל ששהה בארץ בשבועות האחרונים כבר הציג את התוכנה לאנשי מטות הבחירות של כמה מפלגות גדולות בארץ, בהן הליכוד וקדימה. לאנשים ומחשבים נודע, כי במטות של שתי המפלגות הללו גילו עניין רב בתוכנה וכעת נבחנת ההיתכנות הכלכלית שלה.

ד"ר לסרי שימש בעבר יועץ של ראשי ממשלה ושרים, בהם אריאל שרון, והיה מעורב במערכות בחירות לכנסת ולרשויות המקומיות. לדבריו, "תוכנת Virtue מסייעת למועמד לשווק את המסרים שלו באמצעות עמוד אחד שמקושר לכלל התומכים-מנויים בכל הרשתות החברתיות הקיימות באופן ממוקד, מהיר ואפקטיבי יותר ממה שהכרנו עד כה. כמו כן, תוצאות השימוש בתוכנה זו מסייעות לחיסכון בכוח אדם, בזמן ובעלות כספית". לדבריו, מדובר בפתרון מבוסס מיחשוב ענן, תומך בעברית וזמין לשימוש מיידי.

"ישראל היא שוק מאוד טיפוסי לניהול מערכת בחירות באמצעות הרשת, ובגלל ריבוי המקורות וגיוון הרשתות, נדרשת תוכנה אחת שיודעת לרכז את כל הנתונים על הגולשים ולתת למנהלי הקמפיין ולראשי המטות תמונת מצב עדכנית בכל רגע נתון", הוסיף ד"ר לסרי. "זהו כלי שלא היה עד היום בשוק הישראלי והוכיח את עצמו בבחירות האחרונות בארצות הברית".

על פי נתונים עדכניים שריכזה אתגר פתרונות, מספר הישראלים החברים בפייסבוק (Facebook) עומד על כ-3.7 מיליון, מתוכם 2.7 מיליון בעלי זכות הצבעה. ישראל נמצאת במקום ה-41 באחוז החדירה וזמן הגלישה ברשת החברתית הפופולרית, שמגיע ל-11.1 שעות בחודש. "אם נוסיף לנתונים הללו את האירועים השונים שקרו, בהם המחאה החברתית, שצמחה דרך הרשתות החברתיות, נראה שאין ספק באשר לעוצמה הרבה של השימוש בהן בזמן הבחירות", אמר.

כבר כיום, ללא קשר לתוכנה, ראשי המפלגות ופוליטיקאים נוספים מגבירים את הפעילות שלהם ברשת ויש להם אלפי לייקים. במקום הראשון נמצא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם 369 אלף לייקים, ובמקום השני שר החוץ, אביגדור ליברמן, עם 108 אלף. יאיר לפיד מדורג שלישי עם 87 אלף, בעוד שפחות מ-10,000 איש עשו לייק לעמודים של יושב ראש קדימה, שאול מופז, ושר הפנים, אלי ישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים