ארה"ב: הממשל מבקש להנגיש אתרי אינטרנט

במלאות 20 שנים לחוק הנגישות של ארה"ב, פרסם משרד המשפטים את ארבע הצעות החוק כדי לקבל תגובות מהציבור - הן ביחס למשאבים העומדים לרשות אתרי אינטרנט קיימים והן ביחס לעלויות ההנגשה ● בקהילייה העסקית, שיחסיה עם ממשל אובמה מתוחים במילא על רקע תקנות חדשות ביחס לענף הפיננסים, מתחו ביקורת על הצעות החוק

בממשל אובמה פרסמו בסוף השבוע ארבע הצעות חוק לשיפור הנגישות לבעלי מוגבלויות – ובעיקר לקויי ראייה וכבדי שמיעה – לאתרי אינטרנט של הממשל ושל המדינות בארה"ב, של בתי מלון, רשתות שיווק ושאר גופים ציבוריים וכן על שיפור הנגישות לבתי קולנוע.

במלאות 20 שנים לחוק הנגישות של ארה"ב, פרסם משרד המשפטים את ארבע הצעות החוק כדי לקבל תגובות מהציבור – הן ביחס למשאבים העומדים לרשות אתרי אינטרנט קיימים והן ביחס לעלויות ההנגשה. "החוק יכול לסייע לכולנו, אך הוא עלול גם להחזיר אותנו לאחור – אם לא נעדכן אותו או אם היישום יהיה מורכב מדי", אמר היועץ המשפטי, אריק הולדר.

בקהילייה העסקית, שיחסיה עם ממשל אובמה מתוחים במילא על רקע תקנות חדשות ביחס לענף הפיננסים, מתחו ביקורת על הצעות החוק. "בעיקרון אנו בעד חוק הנגישות, אך חייבים למצוא דרך הגיונית לאספקת השירותים", אמר רנדי ג'ונסון, סגן נשיא בכיר בלשכת המסחר של ארה"ב. "אנו מודאגים, אך נשתף פעולה עם המחוקקים".

במשרד המשפטים האמריקני מבקשים לקבל תגובות במשך שישה חודשים ולקיים דיון ציבורי בנושא. בין השאר, מחייבות ההצעות בתי קולנוע להוסיף לסרטים כתוביות ותיאורים במשך 50% מזמן ההקרנה לפחות. מפעילים של מכשירי בנק אוטומטיים יחויבו להתאים את הציוד לבעלי מוגבלויות ומוקדי חירום יחויבו להציע אמצעי תקשורת מתאימים לבעלי מוגבלויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים